huurder werkt niet mee inzake bezoekdagen en uren

Vandebos

Re: huurder werkt niet mee inzake bezoekdagen en uren

#16 , 30 nov 2011 12:03

Een tussenvonnis is per regel uitvoerbaar, dat wordt immers juist uitgevaardigd om de "dringende" en duidelijke zaken in een geding te laten vooruitgaan zodat de schade voor alle partijen waar mogelijk wordt beperkt.

"wel als in het tussenvonnis" veronderstelt wel dat u dat eerst ontvangen heeft. Ik had wellicht na onmiddellijk nog "na de betekening van het tussenvonnis" kunnen invoegen doch veronderstelde dat dat uit de intentie van het gehele bericht duidelijk was. Mijn excuses als dat niet het geval was.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 nov 2011 12:21

Er staat idd nergens dat u niet eerst het tussenvonnis moet afwachten.
Huurders hebben er nog wel hun domicilie dus hun inschrijving maar wonen ze er nog wel dus zijn hun belangen daar nog slapen ze daar nog.
Dan zou ik toch dadelijk de politie (kwartieragent) ook laten starten kwestie van een datum te hebben dat ze daar weg zijn.
Ik denk dat niets u belet een tweede zaak op te starten voor de bezoekuren .... zeker indien in tussenvonnis daar niets over gezegd wordt.
Het is dan een nieuw feit.

SLA
Topic Starter

#18 , 30 nov 2011 12:21

Een tussenvonnis is per regel uitvoerbaar, dat wordt immers juist uitgevaardigd om de "dringende" en duidelijke zaken in een geding te laten vooruitgaan zodat de schade voor alle alle partijen waar mogelijk wordt beperkt.

"wel als in het tussenvonnis" veronderstelt wel dat u dat eerst ontvangen heeft. Ik had wellicht na onmiddellijk nog "na de betekening van het tussenvonnis" kunnen invoegen doch veronderstelde dat uit de intentie van het gehele bericht duidelijk was. Mijn excuses als dat niet het geval was.

Bovendien is een tussenvonnis niet per definitie ‘onmiddellijk’ uitvoerbaar, zoveel zal nog uit desbetreffend vonnis moeten blijken.

Reclame

Vandebos

#19 , 30 nov 2011 12:38

Of u kan de vrederechter verzoeken in de huidige zaak met een nieuw tussenvonnis hierover een uitspraak te verrichten. (noemt het maar bij naam een provisioneel vonnis)

SLA
Topic Starter

#20 , 30 nov 2011 23:31

Of u kan de vrederechter verzoeken in de huidige zaak met een nieuw tussenvonnis hierover een uitspraak te verrichten. (noemt het maar bij naam een provisioneel vonnis)

Beste, dit lijkt mij een zeer goed idee. Heb je over deze procedure iets meer info? Inleiden middels een verzoekschrift? Kosten 35 EUR? Heeft u hier enige wettekst/rechtsspraak over? ...

Heel erg bedankt!

pukje

#21 , 01 dec 2011 08:15

volgens http://www.elfri.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Een provisioneel vonnis is een voorlopige uitspraak van de rechtbank waarin de toestand van de partijen voorlopig wordt geregeld in AFWACHTING van de definitieve uitspraak (het eindvonnis).

@pukje
er mag dus geen onomkeerbare beslissing genomen worden

volgens mij mag de rechter niet zeggen "tot het eind vonnis mag je jou huis niet betreden"
minnelijke regeling kan natuurlijk wel
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

pukje

#22 , 01 dec 2011 12:27

Ik moet mijn antwoord aanpassen de rechter kan
een tussenvonnis 'uitvoerbaar bij voorraad' geven
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

Terug naar “Huren”