Eventjes de situatie schetsen.
Een appartementsgebouw met 8 wooneenheden. 1 huurder heeft een drankprobleem. Hij heeft een verleden van drank- en drugs, geweld en agressief gedrag.
Wanneer hij dronken thuiskomt (bijna elke avond) roept en tiert hij, slaat met de deuren, stoot hij van alles omver in zijn appartement, slaat met keukenkastjes, medebewoners horen hem braken...
Medebewoners hebben me hier over aangesproken. Ik ben met hem gaan praten wanneer hij nuchter was. Hij stelde zich begripvol op. Maar zoals ik had verwacht, toen hij de avond daarop terug dronken was, heeft hij 2 medebewoners aangesproken met de vraag of het waar is dat hij lastig is, is daarop beginnen schelden, 1 bewoonster verweten van slet, bitch,.....Ze hebben hem moeten tegenhouden want hij was agressief en ging in een medebewoonster haar gezicht slaan.
Hij woont al 7 jaar in het gebouw en de bewoners onder hem en boven hem houden het er nooit uit. Ze hebben altijd een reden dat ze verhuizen maar het gedrag van de onder/bovenbuur speelt ook steeds een grote rol.
Mijn vragen hieromtrent
1. Kan ik om deze redenen zijn contract laten verbreken (waarschijnlijk niet denk ik)
2. Kan ik hem laten oproepen op het vredegerecht om langs die weg wat druk uit te oefenen dat hij zich moet gedragen en voor geen overlast mag zorgen
3. Mijn moeder (76 jaar) is eigenaar, kan ik haar vervangen (mits volmacht van harentwege) op het vredegerecht. Ze ziet het zelf niet zitten om de procedure in gang te zetten.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.