Verwarming door huisbaas afgesloten ondanks betaling

Wilddog
Topic Starter

Verwarming door huisbaas afgesloten ondanks betaling

#1 , 27 nov 2011 23:23

Hallo,
Ik betaal in mijn huur 50 euro mazout, en 10 water en 50 schoonmaken.
Maar omdat ik mijn huur pas NA de 1ste van de maand kan betaling ivm uitkering, krijgt de huisbaas een boete van de bank (zegt hij) van 65 euro en gebruikt daar het inkomen van de mazout van.
Ik loop wel achter in de totale huur ongeveer 2 maanden waarover ik en de huisbaas een regeling hebben zodat ik meer kan betalen dat ook zal doen.
Maar met een uitkering is er niet vaak wat over op het moment.
Maar dit hele jaar heb ik dus wel 50 euro extra betaald aan mazout maar nog tot vandaag geen kachel.
probeer nu maar via biobrandstof branders het hier wat warmer te krijgen.
Mijn vriendin heeft reuma en last van vocht en kou ( bekend bij huisbaas ) maar die zegt zolang niet alles betaald is sluit ik het niet aan.
Het is tegenwoordig tussen de 15 en 17 graden in huis en dat is niet echt aangenaam.

Ik hoorde dat het wettelijk geregeld is dat een huisbaas tussen 15 oktober en 15 maart de kachel niet mag afsluiten maar of dat dat waar is weet ik niet en ik kan het nergens vinden.

alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
huurder45

#2 , 28 nov 2011 00:02

Gewoon op tijd betalen en je hebt al die zever niet :p

Turaki

#3 , 28 nov 2011 08:18

Extra kosten kunnen niet zomaar gevraagd worden: deze moeten opgenomen zijn in het contract, er moet een ingebrekestelling zijn verstuurd, of er moet een vonnis zijn. Die boete van de bank is niet uw probleem (uw huisbaas had ook een andere bank kunnen nemen, waar hij die niet zou moeten betalen), en lijkt mij eerder verzonnen. Vraag eens naar een bewijsstuk van deze boete, ik denk dat er niet veel zal bovenkomen.

Verwarming is trouwens een basisbehoefte, en kan niet zomaar afgesloten worden. Voor mensen die met aardgas verwarmen is dit geregeld in het energiedecreet, voor mensen die met mazout verwarmen is er de stookoliepremie, aan te vragen bij het OCMW. Ga hier zowiezo eens langs, zij kunnen u misschien helpen met uw huisbaas.

Reclame

Vandebos

#4 , 28 nov 2011 11:27

Het lijkt me tijd dat u uw verhuurder eens aangetekend in gebreke stelt.

Terug naar “Huren”