onduidelijke situatie ivm opzegtermijn

Tmichiels
Topic Starter

onduidelijke situatie ivm opzegtermijn

#1 , 21 nov 2011 20:21

beste ,
ik heb in augustus dit jaar een woning gekocht waar nog een huurder in zat ... ( geschreven en geregistreerd contract te verlengen om de 3 j - start op 01/01/1985)
aangezien ik in maart zelf zou willen intrekken in de woning heb ik haar eind september een aangetekende brief gestuurd ivm haar opzeg .
mijn vraag is of mijn huurder nu vroeger mag vertrekken zonder zelf een aangetekende brief te versturen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 21 nov 2011 20:53

1) Is het in origine een contract van beppalde of een negenjarig contract?
2) Welk bezwaar heeft u tegen het feit dat de huurder vroeger vertrekt? (99/100 in uw situatie hier worden geconfronteerd met een huurder die ze er juist niet uit krijgen.)

In de link in onderschrift vindt u een document huurwetgeving terug, op pagina 61 - 62 daarvan een schema dat de situatie meer in detail uitlegt.

Tmichiels
Topic Starter

#3 , 22 nov 2011 18:36

1 ) 3-6-9
2 ) vervroegd verlies van inkomen

Reclame

artemis

#4 , 22 nov 2011 18:54

Als ik het goed heb mag de huurder in dit geval, dus gedurende de lopende opzegtermijn van 6 maanden, een tegenopzeg geven van een maand.

VDB, wat maakt het in dit geval uit of het originele contract van bepaalde duur was of een 3-6-9? Huurder zit er al meer dan 20 jaar in

Vandebos

#5 , 22 nov 2011 18:59

Omdat de opzegregels voor contracten van bepaalde duur en onbepaalde duur voor contracten van voor 1991 anders zijn. Kijk naar het vermelde schema, dat legt het eenvoudig uit.

Tmichiels
Topic Starter

#6 , 22 nov 2011 19:00

dwz da als ze vroeger wil vertrekken dan mijn 6 maanden dat ze me ook aangetekend schrijven ?

Vandebos

#7 , 22 nov 2011 20:20

De huurder heeft mi het recht het pand mits een tegenopzeg van minimum 1 maand vroegtijdig te verlaten. Een opzeg dient betekend te worden, dit houdt in dat deze schriftelijk dient te gebeuren (brief, mail, fax, sms kan in feite ook)

Tmichiels
Topic Starter

#8 , 22 nov 2011 20:43

bedankt voor de snelle hulp mensen ;)

Terug naar “Huren”