advies ivm huur situatie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#32 , 18 nov 2011 13:41

Niet als het van huurders komt doch vanaf wanneer er van geprofiteerd wordt om de tegenstelling en de wereldwijde geheime samenzwering van huurbazen tegen huurders nog maar eens aan de kaak te stellen!
Moet het niet zijn "huurbazen tegen huurlingen" ? Mijn schoonvader (een Brabander) gebruikte het woord "huurders" nooit. :lol:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

roosje1979
Topic Starter

#33 , 18 nov 2011 17:40

Maak dat eens duidelijk aan sommige huurders die hier aktief zijn. :mrgreen:
Vreemd, maar toch blijven ze het doen die verhuurders. Ik weet het niet maar als ik jullie zo soms hoor beschouwen sommigen zich als barmhartige samaritanen. Zoals ik al een aantal keren gezegd heb en vermoed zal er wel meer blijven kleven dan de normale huur. Met het jaarlijks aanrekenen van de kosten daar zit het hem soms dat er wat blijft kleven aan de handen van die weldoeners-verhuurders in disguise.

Beste,

3 maanden geleden hebben we met de huurders een contract ondertekend waarin stond dat zij het appartement mochten bewonen, in ruil voor een maandelijkse huur. Nergens in het contract staat vermeld dat wij bereid zijn om als luisterend oor/bemiddelaar/raadgever op te treden. Nergens in het contract staat dat ze elkaar een hak mogen zetten door ons te benadelen.

Waarom ik er momenteel zoveel tijd en energie in stop? Awel: Als we geld genoeg hadden, lag ik er niet van wakker. Dan huurde ik een advocaat in die het nodige zou doen. Maar door de recente aankoop van een bouwgrond, is onze financiele reserve geslonken. Dus proberen we een gulden middenweg te vinden tussen enerzijds streng optreden en anderzijds begrip te tonen voor beide partijen in de hoop dat ze hun persoonlijke problemen even kunnen opzijzetten. Het liefst van al zou ik hen nu met hun beiden hoofden tegen elkaar slaan, om er mss terug wat rede in te krijgen.
Ik heb echt geen geld noch tijd noch reserve om naar een vrederechter te moeten stappen om geld op te eisen. Want als we de komende maanden geen huurgeld ontvangen, zitten we zelf in de penarie. En ik kan me niet voorstellen dat de bank voor ons begrip zal hebben!!!

Ik beschouw mezelf helemaal niet als een barmhartige Samaritaan. Maar sommige huurders verwachten dit wel. Sommige huurders vinden het normaal dat een huisbaas maar op zijn geld moet wachten, omdat zij niet langer als een koppel kunnen fungeren en omdat zij elkaar dan duvel willen aandoen. En dit is de 2de keer op korte periode dat we in deze situatie beland zijn.
We verhuren niet om er rijk van te worden. We verhuren een appartement omdat we wilden gaan samenwonen. En we hebben 2 maal verhuurd aan een jong koppel omdat we als prillige dertigers die mensen ook een kans wilden geven.

Maar of we nog gaan verhuren? Dat is momenteel een zeer groot vraagteken... ik heb er momenteel mijn buik van vol!!

Reclame

pukje

#34 , 18 nov 2011 18:35

Als ik alles doorlees vind ik nergens dat er huur achterstand is ,okee een weekje
te laat betaald is toch geen drama.

Ga niet op de stoel zitten van huurder "zij heeft te weinig inkomen er komen problemen "

Eerst gaan piepen als het mis gaat.

de meeste vrederechters zijn van mening 3 maanden achterstand met regeling is
aanvaardbaar.
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

bosprocureur

#35 , 18 nov 2011 19:48

de meeste vrederechters zijn van mening 3 maanden achterstand met regeling is
aanvaardbaar.
Is dat zo? Dan is er in uw regio inderdaad een serieus probleem, met de vrederechters dan. :mrgreen: :mrgreen:

pukje

#36 , 18 nov 2011 19:51

overal weet ik niet hier op het
forum regelmatig vernomen
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

Vandebos

#37 , 18 nov 2011 20:13

Vanaf één maand kan men procederen. De slimmere verhuurder voorziet in zijn verzoekschrift dat hij bij de eerst volgende inbreuk bij vonnis mag laten uitzetten...

Maar daar gaat het hier niet over, hier gaat het over een eenzijdige contractbreuk dooreen van de huurders die pogingen onderneemt om zich te onttrekken aan zijn verantwoordelijkheid.

Terug naar “Huren”