plaatsbeschrijving

kristof2092
Topic Starter

plaatsbeschrijving

#1 , 13 nov 2011 02:28

beste
is dat normaal dat ik als huurder 482€ heb moeten betalen voor plaatsbeschrijving
maar de verhuurder heeft dat zelf niet opgemaakt
hij heeft gewoon een papier op gemaakt wat hij uit zijn hoofd wist en dan heeft hij mij gebeld om te vragen dat ik achter dat papier wou komen toen ik daar toe kwam gaf hij mij dat papier en zei neem mee en schrijf zelf bij wat je nog ziet
we hebben dat gedaan we hebben zelfs al die foto's zelf gemaakt voor hem is dat dan normaal zo veel
wij hebben onze waarborg cache betaalt aan hem en hij ging het vast zetten op de bank confis wij hebben dat zelf getekend maar we hebben na een maand nog steeds geen bevestiging van gehad dat het op een vaste rekening staat
en als ik hem bel zegt hij dat het op zijn derde rekening staat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 nov 2011 13:46

Wat is de job van de verhuurder?

kristof2092
Topic Starter

#3 , 13 nov 2011 15:44

immo kantoor

Reclame

Vandebos

#4 , 13 nov 2011 15:47

Staat in het contract dat het dient omgezet te worden in een cofidisverzekering?

kristof2092
Topic Starter

#5 , 13 nov 2011 15:51

nee hij zeg dat da is voor zijn uren en zijn papier kosten

j.demoor

#6 , 14 nov 2011 14:43

Uit ‘zegt hij dat het op zijn derde rekening staat’ leid ik af dat uw verhuurder advocaat of notaris is.

“Art.1730.§ 1. De partijen zijn verplicht een omstandige plaatsbeschrijving op te stellen, op tegenspraak en voor gezamenlijke rekening...Bereiken de partijen geen overeenstemming, dan wijst de vrederechter, bij wie de zaak aanhangig wordt gemaakt met een verzoekschrift ingediend voor het verstrijken van de termijn van één maand...een deskundige aan die de plaatsbeschrijving opmaakt...§ 3. De contractuele bepalingen welke in strijd zijn met de paragrafen 1 en 2 zijn nietig...”(Burgerlijk Wetboek).

Indien er geen overeenstemming is over de VERTEGENWOORDIGING daarbij (inclusief de prijs) van de verhuurder,maak dan de zaak aanhangig bij de vrederechter.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”