huurcontract - waterverbruik opgeëist na een aantal jaar

Suzanne1980
Topic Starter

huurcontract - waterverbruik opgeëist na een aantal jaar

#1 , 13 nov 2011 13:25

Beste allemaal,

Sinds 2003 heb ik een huurcontract en daarin staat dat ik zelf mijn waterverbruik moet betalen. Nu heb ik daar tot in 2008 geen enkel bericht over gehad.

Nu kreeg ik in 2008 een briefje (niet aangetekend) van mijn huisbaas die mij vroeg 1350 euro over te maken voor het waterverbruik de afgelopen jaren. Hiervan was geen enkele specificatie of afschrift. Ik ben alleenstaand, en verbruik niet meer dan een ander (geen wasmachine, 1 à 2 douches per dag, 1 keer in de week een bad).

Vanaf dat moment, heeft hij de huur verhoogd met 20 euro per maand voor het water.

Ik heb geen gevolg gegeven aan het briefje, en hij is er ook niet op teruggekomen.

Nu wil ik eigenlijk binnen een jaar verhuizen, en vroeg mij af of mijn eigenaar dit alsnog rechtsgeldig kan opeisen. Is het verjaard? En zo niet, moet hij mij dan geen specificatie met mijn reëele verbruik kunnen voorleggen?

Ik heb drie maanden huur als borg moeten betalen, en verwacht dat hij me deze niet zal willen teruggeven zolang ik die 1350 euro niet heb betaald.

Heeft iemand tips? Hoe kan ik dit het beste aanpakken als ik mijn huur op ga zeggen? Niets over zeggen in de hoop dat hij het is "vergeten"?

Met vriendelijke groeten,
Suzanne

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 nov 2011 13:45

U heeft recht op een gedailleerde afrekening, zomaar een bedrag hoeft nu niet te aanvaarden.

Reclame

Terug naar “Huren”