huurcontract : schriftelijk 1/5/2008-30/4/11, automatisch verlengd tot 9 jaar zoals voorzien in contract
ingangsdatum : 1/5/2008
rekening ontvangen voor ontstoppingswerken van de eigenaar , copie factuur in bijlage, omschrijving werken : ontstoppenen en reinigen hoofdafvoerleiding keukens, te betalen 1/8 e van het factuurbedrag (appartementsgebouw met 8 appartementen, bouwjaar 1995) De verstopping was niet in mijn appartement maar in de gemeenschappelijke afvoer.
Begeleidende brief vermeld : volgens onze huurovereenkomst dient deze kost gedragen te worden door de bewoners van de 8 appartementen.
Vermelding in huurcontract : In geval van ontstopping der afvoeren zal de huurder zijn aandeel hierin betalen. (is volgens mij in strijd met de huurwet?)
Gemene lasten : elke maand dient de som van 25 euro betaald te worden voor kosten en onderhoud van de gemeenschappelijke delen (vast bedrag, geen voorschot)
Indien ik de factuur niet of niet op tijd betaal zal 20 euro kosten worden aangerekend...
Vraag : moet ik dit betalen, volgens mij moet ik alleen betalen voor huurherstellingen, is dit een huurherstelling of niet ?