kan nog niet in eigen app. na opzegging huurapp.

cine
Topic Starter

kan nog niet in eigen app. na opzegging huurapp.

#1 , 10 nov 2011 10:43

Hallo,

Even kort mijn situatie schetsen, in nov. 2010 heb ik een huurcontract getekend voor 1jaar, dit is niet geregistreerd en heb zelf geen exemplaar ontvangen tevens is er geen plaatsbeschrijving gebeurd.
Na een paar maanden is de huisbaas verbouwingswerken gaan uitvoeren in de 2 andere app. in hetzelfde gebouw, daardoor heb ik heel wat hinder ondervonden en heb ik haar dat ook mondeling medegedeeld.
Plots kreeg ik een opzeggingsbrief in de bus dat ik per 1 nov. 2011 het app. moest verlaten wegens einde contract.
Inmiddels heb ik een eigen app. aangekocht (compromie getekend en voorschot betaald) waar ik 1 nov. 2011 zou in kunnen trekken.
Nu blijkt dat door onvoorziene omstandigheden (de huurder in mijn nieuwe app. is er nog niet uit) ik niet in het app. kan.
Ik heb mijn huurbaas op de hoogte gebracht met een aangetekend schrijven om een maand verlenging van de huur te vragen.
Na een boos telefoontje van haar dat dit zomaar niet kan, heb ik gisteren een brief van haar advocaat in mijn bus gehad met de mededeling dat ik nog tot januari 2012 kan blijven mits een bijkomende vergoeding omdat ze werken in het app. heeft gepland op 14 nov. 2011.
Mijn vraag is of ik hiertegen in verzet kan gaan en of dat zij mijn waarborg kan inhouden als ik die extra vergoeding niet wil betalen.
alvast bedankt voor de goede raad!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 nov 2011 11:05

Wanner was "plots"?

cine
Topic Starter

#3 , 10 nov 2011 11:27

in juni, ze heeft dus rekening gehouden met de wettelijke opzeg van 3 maanden.

Reclame

Vandebos

#4 , 10 nov 2011 11:40

Als de opzeg regulier is gebeurd en u heeft minstens een maand voor het verstrijken van de opzeg geen uitzonderlijke omstandigheden voor een verlenging aangeroepen is dit regulier. De verhuurder sluit met u een tweede contract van bepaalde duur af waarbij de totaalduur minder is dan drie jaar.

De meerprijs daarentegen is een ander verhaal. Hoeveel bedraagt deze?

cine
Topic Starter

#5 , 10 nov 2011 14:11

Ik heb pas die brief verstuurd op 30 okt. op deze datum moesten de huurders uiterlijk uit het app. zijn (staat in compromi) zij zijn een bejaard koppel en zijn opgelicht door de verhuurder van hun nieuwe app. hebben hiervan een pv laten zien. Ik ben ook geen onmens en heb daarom om een maand verlenging gevraagd.
Ik wist dat ze het nog niet verder kon verhuren aangezien ze tijdens de werken aan de andere app. de gas heeft afgesloten en er nu geen verwarming is een slecht werkende boiler etc... ik heb altijd netjes mijn huur betaald en alles prima onderhouden.

Een prijs heeft ze er niet bij vermeld alleen spreekt ze van een vergoeding als de werken niet kunnen doorgaan.

Vandebos

#6 , 10 nov 2011 15:00

Tracht onderling tot een overeenkomst te komen.bij een zaak voor het vredegerecht in deze zal iederen verliezen.

cine
Topic Starter

#7 , 11 nov 2011 09:01

Ik ga haar voorstellen dat ik het app. tot eind januari 2012 zal huren onder de zelfde voorwaarde als nu zonder een enkele vorm van meerprijs.
Kan ik van haar eisen dat ze iets aan de verwarming doet, bv een electrish vuurtje of moet ik dit zelf voorzien? In de huurprijs zit nl electriciteit en gas inbegrepen, aangezien de gas is afgesloten en er alleen maar een gaskachel is zit ik zonder verwarming.
Alvast bedankt voor u goede raad.

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 nov 2011 11:15

In de huurprijs zit nl electriciteit en gas inbegrepen, aangezien de gas is afgesloten en er alleen maar een gaskachel is zit ik zonder verwarming.
.
Wie heeft de gas laten afsluiten? De verhuurder? Gezien je huurt met gas en elektriciteit inbegrepen, moeten deze diensten u ook geleverd worden, anders heb je recht op een huurvermindering.

cine
Topic Starter

#9 , 11 nov 2011 15:50

De verhuurder heeft het gas laten afsluiten in de maand juni 2011, dus kan ik een verwarmingstoestel opeisen ofwel een huurvermindering vragen?

Terug naar “Huren”