Hallo,
Even kort mijn situatie schetsen, in nov. 2010 heb ik een huurcontract getekend voor 1jaar, dit is niet geregistreerd en heb zelf geen exemplaar ontvangen tevens is er geen plaatsbeschrijving gebeurd.
Na een paar maanden is de huisbaas verbouwingswerken gaan uitvoeren in de 2 andere app. in hetzelfde gebouw, daardoor heb ik heel wat hinder ondervonden en heb ik haar dat ook mondeling medegedeeld.
Plots kreeg ik een opzeggingsbrief in de bus dat ik per 1 nov. 2011 het app. moest verlaten wegens einde contract.
Inmiddels heb ik een eigen app. aangekocht (compromie getekend en voorschot betaald) waar ik 1 nov. 2011 zou in kunnen trekken.
Nu blijkt dat door onvoorziene omstandigheden (de huurder in mijn nieuwe app. is er nog niet uit) ik niet in het app. kan.
Ik heb mijn huurbaas op de hoogte gebracht met een aangetekend schrijven om een maand verlenging van de huur te vragen.
Na een boos telefoontje van haar dat dit zomaar niet kan, heb ik gisteren een brief van haar advocaat in mijn bus gehad met de mededeling dat ik nog tot januari 2012 kan blijven mits een bijkomende vergoeding omdat ze werken in het app. heeft gepland op 14 nov. 2011.
Mijn vraag is of ik hiertegen in verzet kan gaan en of dat zij mijn waarborg kan inhouden als ik die extra vergoeding niet wil betalen.
alvast bedankt voor de goede raad!