Nieuwe huur

Mats1988
Topic Starter

Nieuwe huur

#1 , 09 nov 2011 15:16

Hoi,

Even korte vraag: Ik ga een nieuw appartement huren en dien plaatsbeschrijving bij intrede te betalen MAAR ook wanneer ik het pand verlaat. Dus momenteel is het zo dat de huidige huurders een plaatsbeschrijving zullen betalen op 30/11 en ik nogmaals op 1/12 voor hetzelfde pand. Mag dit eigenlijk wel, want het is mijns inziens toch niet nodig dat er twee maal een plaatsbeschrijving plaats zou vinden?

Bovendien is het meer dan de helft van het huurbedrag, is ook dit wettelijk. Niet dat ik er een probleem van maak, maar vroeg 't me gewoon af.

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 09 nov 2011 15:28

Er is geen enkele regelgeving betreffende een uittredende plaatsbeschrijving, indien dit contractueel wordt overeengekomen is het bindend.
Wat betreft de intredende plaatsbeschrijving dienen de kosten verdeeld te worden over de huurder en de verhuurder. U bent dan ook gerechtigd na het ondertekenen van het contract en het ontvangen te hebben van een kopie van het contract hiervan het bewijs te vragen...

Mats1988
Topic Starter

#3 , 09 nov 2011 15:31

Ok, bedankt voor de duidelijk uitleg!

Dus het is niet zo dat de plaatsbeschrijving evenveel zou moeten kosten als één maand huurgeld (dit werd me eerder gezegd)?

Reclame

Vandebos

#4 , 09 nov 2011 17:05

neen er zijn geen vaste prijzen, deze variëren van plaatsbeschrijver tot plaatsbeschrijver.

Terug naar “Huren”