#3 , 30 okt 2011 11:30
Ok, bedankt, ik zal zowiezo iemand laten komen kijken naar de oorzaak van het neervallen van de poort en het opmaken van een bestek.
Wat moet ik dan bij de gemeente melden? Er zit schimmel in ons huurhuis?
Toen ik ging melden dat we wilden vertrekken zei ik iets van de koude in dit huis, dat de vloer zo lang nat blijft en zo (heb dat ook al eerder aangegeven) en toen was het antwoord:
je moet goed verwarmen, dat heeft niks met isolatie te maken. Alsof ik in de zomer bij ee buitentemperatuur van +30° eventjes de verwarming zou moeten opzetten, komaan zeg.
Ze beweerde ook dat er overal dubbele glazen stonden, ben dat zelf gaan nakijken.
Onze slaapkamer (de kleine met schimmel) heeft een heel klein enkelbeglaasd raampje.
De living heeft een raam met dubbele beglazing maar de glazen terrasdeur met houten omlijsting is volledig enkel beglaasd en je voelt de kou zo binnentrekken.
De grote koude slaapkamer (waar het dus zo nat blijft) is wel dubbel beglaasd, maar zijn 2 pieppiepkleine raampjes.
MIjn man zegt: als hij te moeilijk doet over welke kosten voor ons en welke voor hem zijn, blijven we hier wonen maar vragen we idd verbeteringswerken aan, hebben we daar recht op?
Ik vind dit huis vanaf het begin aan eigenlijk bijna onbewoonbaar. Het is mooi gepresenteerd maar zo koud en vochtig, niet normaal. Toen we hierin kwamen beweerden de vorige huurders dat het prima inorde was, dat ze zich zelfs de hele periode verholpen hebben met enkel de houtkachel die hier staat. Dat is onmogelijk. Maar de mazoutleidingen waren wel allemaal bevroren toen ze weg gingen, dus dat strookt dan met hun verhaal maar hoe ze dat dan in godsnaam gepresteerd hebben. Wij zitten momenteel even zonder mazout (gaan bijvullen over 2 weken) en verwarmen nu vaak met dat houtkacheltje, maar daarmee krijg je dus enkel de huiskamer warm hoor.
We voelen ons enorm in het zak gezet.
Onze 2 kinderen hoesten veel en zijn vaak ziek, ik dacht dit is normaal voor kleine kinderen, maar ik heb nu inmiddels begrepen dat dit echt wel kan komen door de staat van de woning. Onze oudste heeft al zeker 7 keer in het zh gelegen met luchtwegproblemen. De kleinste niet, maar is wel een chronische hoester.
Maar ja, we zullen wel geen poot hebbeno m op te staan zeker.
En al direct beginnen over de opzegvergoeding. We zouden er januari uit willen, over 2 maanden dus, en ik vroeg of we die derde maand dan niet kunnen laten, maar nee, natuurlijk niet. (tenzij er andere huurders gevonden worden, maar het EPC dat ze nu gaan moeten opstellen is waarschijnlijk echt niet goed, dus gaan ze wel zo gemakkelijk nog een huurder vinden?)
Ik beklaag het mijzelf zo hard dat ik niet eerder vanalles heb uitgezocht.
Wat kan de verhuurder doen?
ONze waarborg inhouden, zelfs tot daar aan toe , maar wat kan hij daarnaast nog van ons eisen? En hoe gaat dat in zijn werk? En hoe kunnen wij weerwoord bieden?
Ik herhaal nogmaals dat we het niet meer dan normaal vinden dat we herstellingen zelf ook uitvoeren, echt waar.
Een schuifdeur van plastic die de badkamer van de berging scheidt is ook daan vervvanging toe: moeten wij dat eigenlijk voor onze rekening nemen? Valt dat onder normale slijtage?
Ik ga ze zowiezo vervangen want mijn kinderen waren er vaak te wild mee.
Maar dan: 2 laden van keukenkastjes moeten hersteld worden + 1 duer van een keukenkastje moet hersteld worden. Hier hebben wij niets mee gedaan, gewoon gebruik. Dat is dan volgens mij wel voor de verhuuder?