Ik heb een probleem met mijn ex huurbazen die weigeren mijn huurwaarborg terug te betalen.
Probleem nummer 1:
Schimmel, ik had in de studio last van schimmel en dit heb ik ook meermaals laten wete via aangetekend schrijven aan mijn huisbazen.
Hun reactie na meerdere malen schrijven was een schilder langs te sturen (op een moment dat ik niet thuis was en dit is me nooit op voorhand gemeld dat er iemand ging langskomen)om het te onderzoeken, uit deze bleek dat de schimmel te weiten was de was dit ik af en toe is mijn studio omhoog hing.(deze was kwam uit de droogkast maar was nog een beetje vochtig dus niet nat!)
Ook vreemd was is dat de schimmel tevoorschijn kwam aan de voordeur een aan de tegenoverliggende muur en al helaaal niet in de buurt van waar het wasrekje stond.
Probleem nummer 2:
In de studio hingen vuurvaste gordijnen die tijdens mijn verblijf waren beschadigd geraakt.
Dus uit goede huurders wil heb ik met mijn immokatoor contact opgenomen om te vragen of het goed was dat ikzelf nieuwe gordijnen ging halen, dit vonden ze geen probleem en hebben me toen ook helemaal nooit niets gezegd dat deze vuurvaste gordijnen moesten zijn.
Nadat ik de gordijnen was gaan halen heeft het immokantoor me nog eens gecontacteerd om voor bevestiging te vragen of ik wel degelijk nieuwe gordijnen was gaan halen, dit heb ik toen ook mondeling bevestigd.
Ook toen werd me nog steeds niets gezegd dat deze vuurvast moesten zijn.
Op de dag dat ik de sleutels van mijn studio ging afgeven zijn deze terug aan bod gekomen en daar werd mij voor het eerst verteld dat ze vuurvast moesten zijn zoals diegene die er voorheen hingen.
Mijn nieuwe gordijnen zijn dat niet dus hebben ze mij een prijofferte gemaakt van 600 euro voor 4 gordijen gemaakt en dit weiger ik echt te betalen.
Ook staat in mijn huurcontract niets vermeld van vuurvaste gordijnen en is er in mijn contract geen plaatsbeschrijving dus ook geen bewijs van dit alles.
Probleem nummer 3:
Het vliegeraam die aan de voorgevel geplaatst stond was ook kopt gegaan met het weer en een deel door mijn katje.
Hiervoor vroegen zijn mij 40.10 euro te betalen om een nieuwe te plaatsen.
Dit wil ik nog wel ergens betalen maar toch vind ik dit veel en vraag me af of dit wel een eerlijke prijs is?
Probleem 4:
Mijn bazen hebben mij bevestigd dat er geen plaatsbeschrijving bestaat van het pand maar willen wel dat ik van mijn 850euro huurwaarborg 650 euro aan hen betaal en dit weiger ik te doen.
Nu is mijn vraag wat kan ik het beste met dit probleem doen?
Hebben zij een 'been' om op te staan?
Moet ik dit gewoon betalen of kan ik hiermee naar de advocaat stappen en mijn geld terug krijgen?
Alsvast bedankt voor u hulp