Opzeg Huur

ASMT
Topic Starter

Opzeg Huur

#1 , 29 sep 2011 13:31

Beste

Binnen dit en 6 maand zijn wij van plan de huur op te zeggen.
Wij huren een appartement vanaf juli 2010, en zitten dus in ons tweede jaar.
WIj moeten 3 maand huuropzeg doen + 2maand schade betalen aan huurder.
Verder hebben wij vernomen dat wij door een vakman moeten laten schilderen.

Nu hier zijn 2 punten waar ik wil zien wat ik kan doen : schilderen door vakman en de 2 maand schade.

Schets van bepaalde mankementen van het appartement :

- Er zijn in het appartement gedurende de periode dat wij er waren nieuwe ramen gezet.
Hierdoor is er veel schade aan de muren gebracht : verf is er af, barsten in de muur, tegels.
Hier en daar is dit op een amateuristische wijze gemaakt, maar je ziet deze schade nog enorm hard.
-In de slaapkamer hebben wij enorm veel last gehad van een grote schimmel, over de hele lengte van de muur met een breedte van 40c, een zeer lange grote strook (volgens ons van het plat dak aan de buitenkant van de muur, want het is op gelijke hoogte) na 3 maand is dit uiteindlijk gemaakt na de zovele telefoons en als laatste aangetekende brief --> dit door er eenvoudigweg een smal muurtje met 2 verluchtingsgaten ervoor te plaatsen.
maw de schimmel is dus niet opgelost, is enkel niet meer zichtbaar. Het is verstopt achter dit muurtje.
OA hierdoor willen wij ook weg, dit kan onmogelijk gezond zijn, want wij ademen dit nog steeds in door die 2 verluchtingsgaten.
(Er beginnen nu ook lichte schimmelvlekken te komen in de living.)
Wij hebben tijdens deze periode wel de volledige huur blijven betalen terwijl wij het bed voorlopig in de living hadden gelegd omdat wij niet meer konden slapen door schimmel.
- verwarming werkt enkel in de woonkamer, badkamer en keuken, in de 2 slaapkamers werkt dit niet.

Nu is mijn vraag, kunnen wij hiermee iets doen aan de 2 maand schadevergoeding?
In contract staan 2 art. vermeld :
1) de woning moet vrij zijn van vochtinfriltratie door het dak, dakgoten, muren of buitenschrijnwerk alsook va van opstijgend vocht via de muren of vloeren die de gezondheid in het gedrang kunnen brengen.
2) Het onroerend goed en inzonderheid de fundering, de vloeren, en het timmerwerk mogen geen uitwendige of inwendige structurele of stabiliteitsgebreken vertonen of andere gebreken zoals scheuren breuken, uitgesproken slijtageverschijnselen of de aanwezigheid van zwammen of parasieten die de veiligheid of gezondheid in het gedrang kunnen brengen.

Het appartement is perfect onderhouden door ons.
Er zijn geen extra krassen of vlekken op de muren, dit is al nagekeken. De enige krassen die er zijn, zijn aangebracht door de werken van de ramen.
Bovendien vraagt het immo kantoor te laten schilderen door een vakman, in het contract staat nergens vermeld dat dit een vakman moet zijn.

Kan iemand mij hier advies over geven over hoe ik de 2 maand schade en het herschilderen door een vakman best kan aanpakken?

Alvast bedankt,

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 sep 2011 13:45

Werd het contract geregistreerd?

ASMT
Topic Starter

#3 , 29 sep 2011 13:51

Beste

Bedankt voor uw antwoord.
Dit werd normaal gezien geregistreerd door het immobiliënkantoor, werd mij toen mondeling gezegd.

Reclame

Vandebos

#4 , 29 sep 2011 14:58

Best eens nakijken op uw lokale registratiekantoor. Indien u dat niet kant mag u me steeds via pb uw adres zenden dan zoek ik het even op.

Terug naar “Huren”