#1 , 08 sep 2011 19:01
Ik huur een gewone woning en in mn contract staat dat ik insta voor bepaalde belastingen zoals de onroerende voorheffing. Ik moest snel ene keuze maken over die woning en had niet echt acht op datgene (die voorheffing) wat in het contract stond, ik nam dit aan als normaal.
Een paar weken geleden ontvang ik een aanslagbiljet van 2010 en 2011 samen een bedrag van 2000 euro, dat ik dit moet betalen. Ik wist niet goed wat het was en keek in mijn contract maar zat dan met de vraag. Moet ik dit wel betalen, ik ben tenslotte geen eigenaar. Na verder informatie vragen en opzoeken blijkt dat dit niet mag gevraagd worden aan de huurder om te betalen, op een bepaalde site stond zelf dat ook al staat het in het contract, dat je dit niet moet betalen, dat dit niet mag in het contract staan.
Ik heb de huurbaas dit uitgelegd en die antwoordde, wij zijn het zo overeengekomen, jij bent er zelf mee akkoord gegaan, we doen het al 20 jaar zo, de eigenaares leeft van de huur en als jij dit niet betaald hebben wij een probleem of dan slaan wij de huurprijs op door dit er in te verekenen.
Volgens mij mag dat ook niet zomaar, de huurprijs effen opslaan met vb.90euro.
Iemand die weet of ik het nu wel of niet zou moeten betalen?