Problemen met sociale huurwoning.

nelevangheluwe
Topic Starter
Berichten: 2

Problemen met sociale huurwoning.

#1 , 29 aug 2011 09:50

Wij zijn huurders van een sociale huisvestingsmaatschappij en wonen hier nog niet zo lang. Meer dan een jaar geleden hadden wij opgemerkt dat er water lekte bij de boiler. Dit hebben wij doorgegeven maar het heeft dan nog een half jaar geduurd vooraleer er iemand langs kwam om een drukregelaar te installeren (die ontbrak - betreft een nieuwbouwwoning). Ondertussen is de winter voorbij en hebben wij een grote afrekening ontvangen. Ons waterverbruik is nu terug normaal dus aantonen dat er een lek is kan niet meer.
Wij hebben een bewijs ontvangen van de firma die is langsgeweest dat de drukregelaar in april 2011 werd geïnstalleerd.
Kunnen wij deze factuur verhalen op de verhuurder, met name de sociale verhuurfirma? Zo ja voor hoeveel procent van de factuur?

[geen namen in forum, lees regels.: Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39739
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 aug 2011 21:39

U zal hen in gebreke moeten stellen. Vraag is of water de kool waard is... over hoeveel m3 gaat het.....
Maar het is en blijft een fout van de sociale huisvestingsmaatschappij.

nelevangheluwe
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 sep 2011 21:54

Wij hebben ongeveer een 3m³ waterverbruik per maand, dus ongeveer op 10 maand: 30 a 40 m³. Op de afrekening werd er 360m³ aangerekend. Aangetekend schrijven verstuurd en het is nu afwachten. Iemand van de technische dienst van de sociale verhuurmy zei dat het mijn woord zal zijn tegen het hunne. Wat als zij niet willen tegemoetkomen?

Reclame

Terug naar “Huren”