problemen huisbazin

blackball147
Topic Starter

Re: problemen huisbazin

#31 , 01 sep 2011 09:17

even terug een update:

intussen hebben we de sleutels per aangetekend schrijven opgestuurd met een begeleidend schrijven dat voor ons hierbij de verdere afhandeling van de opzeg correct is verlopen. intussen hebben we ook een brief van het vredegerecht gekregen waarbij we worden opgeroepen op donderdag 15 september om te verschijnen voor de vrederechter in de hoop een minnelijke schikking te kunnen treffen.

ik verwacht in de loop van de week nog wel een brief van de huisbazin waar ze ons nog wel het 1 en het ander zal aanwrijven, we zien wel.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
blackball147
Topic Starter

#32 , 16 sep 2011 09:57

en een laatste update:

gisteren is mijn vriendin en de tegenpartij samengekomen bij de vrederechter in een poging om tot een minnelijke schikking te komen. jammer genoeg kon ik er door mijn werk niet bij zijn. tegenpartij kwam terplaatse met 2 advocaten :shock: ( vermoedelijk meer om te intimideren, maar goed....).

er was geen plaatsbeschijving opgemaakt van het pand 9 jaar geleden toen mijn vriendin het contract heeft getekend, dit in tegenstelling wat de huisbazin eerst beweerde. de rechter was dan ook resoluut en duldde niks van later genomen foto's of wat dan ook. ook gaf de advocaat toe dat zijn client in de fout was gegaan met het vervangen van de sloten. tegenpartij eiste evengoed de volledige waarborg op + nog bijkomende kosten.

zowel de rechter als mijn vriendin hadden hier geen oren naar. uiteindelijk na veel gepalaver om de waarborg 50/50 te verdelen tussen beide partijen.
als ik er had bijgeweest, had het belange zo mild niet geweest, maar het is haar beslissing. ze wil gewoon dat deze zaak achter de rug is, en dat we verder kunnen zonder verdere stress of kosten. uiteindelijk ben ik er wel van overtuigd dat, als we er een zaak van zouden maken, we een hele grote kans maakten om er meer uit te halen, maar voor mijn vriendin was het welletjes.

kortom, eindelijk is er een eind gekomen aan deze komedie en kunnen we terug op beide oren slapen :)

bij deze wil ik iedereen die hier op het forum heeft gereageerd en geholpen hartelijk bedanken voor alle input. dit heeft mede geholpen om sterker in onze schoenen te staan en er uit te komen.

nogmaals bedankt!!!!!

Reclame

Terug naar “Huren”