Het kot bestaat uit een benedenverdieping met een slaapkamer, living, keuken en een badkamer met wc. Verder zijn er nog 2 verdiepingen met elk 2 kamers.
Eind juni kwam kotbaas langs met een makelaar om het kot te bezichtigen voor renovatiewerken. Dit omvat een nieuwe keuken, nieuwe badkamer, grotere living, de kelder onder het huis wordt dichtgesmeten. Op elke kamer komt er dubbel glas ramen en een lavabo. Voorts vroeg ze ook of men volgend jaar verder het kot wilt huren. Er komt wel een prijsverhoging (niet verder vermelde prijs). Op dat ogenblik was dit 200 EUR inclusief kosten. Op 31 juli stuurt ze een mail dat de renovatie werken begin augustus zullen aanvangen en dat ze ondertussen alles in de benedenverdieping hebben ontruimd. Al onze persoonlijke spullen werden op onze kamer gestockeerd. Enkele grotere zaken werden ergens in een magazijn geplaatst. Doeken en plastiek werden vervolgens over de katen en bedden geplaatst om onze spullen van stof te behoeden. Dit gebeurde zonder enige aankondiging van tevoren. De werken zijn gestart op 8 augustus en eindigen 1 oktober. Ik had 2e zit en kon dus bijgevolg ook niet op mijn kot studeren.
Op 23 augustus stuurde ze een mail dat de werken goed aan het vorderen zijn. De huurprijs zou stijgen van 200 EUR naar 320 EUR. Ik viel van mijn stoeltje omdat we allemaal verwacht heden dat dit 50 eur minder zou zijn. Verder stond er ook in dat ze de huur van september laten vallen omdat er overlast zou zijn. Ik stuurde een mail terug inzake enkele suggesties om de kosten te verlagen. Ze bleven echter bij de 320 EUR prijs. Goed geen probleem, ik zeg dat ik dan mijn kot niet meer verder zal huren. en ze eisen dat ik mijn kamer ontruim op 1 september. Nu heb ik gezegd tegen de kotbaas dat ik augustus niet heb betaald, wegens de logische redenen dat ik niet in mijn kot kan. Ze zeggen dat ik contractueel verplicht ben om te betalen. Hieronder het contract.
http://dl.dropbox.com/u/176734/Huurcont ... tenkot.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ik het recht om augustus niet te betalen? Want volgens mij heb ik de dingen niet gekregen die in mijn contract staat, waardoor ik ook niet verplicht ben voor dat termijn te betalen.
Ik moet dus op 1 september alles ontruimen en het wordt geïnspecteerd op 2 september met overhandigen van de sleutel. Ik moet echter ook mijn waarborg terugkrijgen van 1 maand huur. Welke maatregelen kan ik het best nemen? Ik zou graag na de inspectie en bij het overhandigen van de sleutel iets laten tekenen dat alles geïnspecteerd en in orde geacht werd. Maar wat moet ik precies op papier zetten. En is dit een goed idee?
Stel dat ze weigeren om mijn waarborg te betalen welke stappen kan ik ondernemen?
mvg