opzeggen garageplaats

Noukje
Topic Starter

opzeggen garageplaats

#1 , 23 aug 2011 17:20

Ik huur sinds een jaar of 4 een autostaplaats in een oude garage. Ik kan me neit herinneren dat ik ooit een contract tekende, maar is best wel mogelijk. Echter weet ik dat de verhuurder me vroeg of ik "officieel" wilde huren of "in het zwart". Met als verschil dat er dan nog BTW bijkwam en ik een factuur bekwam.
Nu verhuis ik naar een nieuw huis en wil mijn contract opzeggen. De verhuurder beweert nu dat ik een jaarcontract heb en sowieso tot 31 december moet betalen en voor 1 oktober aangetekend moet opzeggen. Ik dacht dat de wettelijke opzegtermijn 1 maand bedraagt.
Kan iemand me verduidelijking brengen met eventueel artikelnummer zodat ik de verhuurder kan terechtwijzen (indien ik gelijk heb, natuurlijk).

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 aug 2011 17:35

Art. 1736.BW <W 20-02-1991, art. 8> Onverminderd het bepaalde in artikel 1758, wordt de voor onbepaalde duur gesloten huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan per maand.
De overeenkomst kan slechts worden beëindigd met inachtneming van een opzeggingstermijn van een maand.

Art. 1758. De huur van een gemeubileerd appartement wordt geacht te zijn aangegaan bij het jaar, wanneer zij is aangegaan tegen zoveel per jaar;
Bij de maand, wanneer zij is aangegaan tegen zoveel per maand;
Bij de dag, wanneer zij is aangegaan tegen zoveel per dag.

Reclame

Terug naar “Huren”