Beste allen,
Mijn vriendin en ik zijn sinds kort gaan samenwonen en zij heeft haar opzeg in begin mei ingediend. De huisbaas verhuurt zijn appartementen via een immokantoor en die willen bij wijze van spreken 'dag en nacht' toegang tot het appartement. De vrouw van het immokantoor heeft de staat van het appartement volledig afgebroken bij de huisbaas. Enkele dingen moeten nog geschilderd worden, akkoord maar een lavabo van 50 jaar oud kan er niet als nieuw uitzien. De huisbaas probeert nu de kosten van schilderwerken in de gang in onze nek te draaien, die wij zouden beschadigd hebben. Ik zei om naar de huurdersbond te gaan om met hen eens te overleggen want dit kan niet en ze (vriendin) gelooft me ook niet. De huurdersbond geeft me gelijk en zeggen ook dat we minstens 2 maal per week toegang moeten geven, wat ik de laatste keer ook aan de huisbaas gemeld heb. Deze werd furieus en dreigde met vrederechter, deurwaarder, advocaat, enzovoort. Bedreigde mijn (hoogzwangere) vriendin terwijl ze niks verkeerd heeft gedaan. Wij zijn in ons nieuw appartement begin juli ingetrokken en hebben die maand ook voor haar appartement de huur overgeschreven ondanks het appartement leeg staat. De huur werd daarvoor altijd stipt de 1ste van de maand zonder moeilijk doen overgeschreven. Nu begin augustus hebben wij de domiciliering beeindigd en zouden we een afbetalingsplan willen gebruiken. Vandaag belt de huisbaas en wij zeggen dat we reeds 300€ overgeschreven hebben en het resterende bedrag 31 augustus zullen betalen. Hij zegt tegen haar dat dit niet kan en hij ook geen afbetalingsplan aanneemt. De huur moet ASAP overgeschreven worden volgens hem. Hij zegt in zijn recht te zijn omdat hij heeft moeten vragen achter de huur... Het is niet dat wij de intensie hebben om NIET te willen betalen. Hij heeft natuurlijk weer gedreigd met advocaat en vrederechter en zette op mail dit ik enkel narigheid wil.
Wat denken jullie hiervan?
Mvg,
Michiel