Hebt U al eens geprobeerd om bestaande oude draden uit die oude ijzeren buizen te trekken en te vervangen door 3 nieuwe plastieke conforme draden?. Ik heb dat gezien bij één van de buren. Dat ging niet. Zij hebben dan uit noodzaak maar de vloeren uitgebroken en alle buizen naar de stopkontakten en schakelaars vervangen. Z hebben dan ook maar centrale verwarming geinstalleerd en terug nieuwe vloeren geplaatst. De enkele oude ramen vervangen door plastiek dubbelglas,...
Kortom het is niet doenbaar om overal oude electriciteitsleidingen te vervangen zonder vloeren uit breken.
Het enige wat nog zou kunnen is een verliestroomschakelaar plaatsen voor de volledige oude installatie.
Zoals gezegd is dit mijn ouderlijke woning en ik sta dus niet te springen om deze te verkopen. Zolang zowel wezelf als mijn huurders zich gelukkig voelen gaan we maar door. Wie weet is één van de kleinkinderen op een bepaald moment niet geintresseerd om er te gaan wonen en dan de zaken goed in orde te zetten.
zeer juist?
Ik noem dat eerder: het eigen geweten sussen met goedkope praatjes ( en dan druk ik me zeer zacht uit).
De kostprijs van een verliesstroomschakelaar, het slaan van een goede aarding, en wat leidingen en stopcontacten vervangen, bedragen niet de helft van wat het pand jaarlijks opbrengt, en daar hoef je heus geen hele woning voor te strippen.
Dient de woning toch verkocht te worden om deze reden, dan zullen de nieuwe eigenaars deze kosten wél dragen.
Een woning met 4 slaapkamers, garage, tuin die wél veilig is, kan nu eenmaal verhuurd worden aan het dubbele van 330 euro, zelfs meer.
Waarbij niemand in kartonnen dozen moet gaan slapen.
Wanneer je als verhuurder weet dat de woning onveilig is, en ze toch verhuurt, dan ben je daarmee met mensenlevens aan het spelen.
En het is net om dergelijke toestanden tegen te gaan dat er regels zijn en bijkomen.
En ik zou denken; met recht en reden gezien de flauwekul die er hier over wordt verkondigd.