verhoging kosten syndic

ella123
Topic Starter

verhoging kosten syndic

#1 , 05 aug 2011 21:21

Klein probleempje ik huur sinds 1 mei een appartement de huurprijs bedraagt hiervoor 490 euro en 30 euro gemeenschappelijke kosten
nu kreeg ik een aangetekend schrijven dat ze op de jaarlijkse vergadering van eigenaars hebben beslist de algemene kosten te verhogen met 25 euro ik woon hier pas enkele maanden en alles gaat al omhoog, moet de verhuurder zich ook niet houden aan de vervaldag van het contract of zo of moet ik dit zo maar aanvaarden ik ben een alleenstaande moeder en de huurprijs en de algemen kosten waren het binnen mijn budget nu eens 25 euro erbij en wat gaat het volgend jaar zijn nog eens een verhoging ?
alvast dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 05 aug 2011 21:27

De vergadering van mede-eigenaars kan de "kosten" niet verhogen. De kosten zijn de historische effectief gemaakte kosten (uitgaven).
Die zijn dus eerst achteraf gekend bij de jaarlijkse afrekening. Gelet op de inflatie hebben die kosten de vervelende eigenschap van te stijgen.
Hoogstwaarschijnlijk werd daarom beslist het maandelijks voorschot voor die kosten aan te passen.

Behalve indien uw kontrakt vermeldt dat de kosten forfaitair worden aangerekend is dit toegelaten. Zoniet zou u jaarlijks, na de afrekening, teveel ineens moeten bijbetalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ella123
Topic Starter

#3 , 05 aug 2011 21:46

dit staat er over de gemeenschappelijke lasten ,

De huurder betaalt bovendien een bijdrage in de gemeenschappelijke kosten , waaronder met name de kosten van verwarming ,de toevoer van warm en koud water de klimatisering de periodieke controle van de brandbeveiligingsystemen het onderhoud en de reininging van het gebouw de reiniging van de gevels en van de buitenkant van de ruiten (HETGEEN IK ZELFS NOG NIET HEB GEZIEN0met inbegrip van de prijs voor water elektriciteit de gas die voor het onderhod gebruikt worden of voor het onderhoud van de gemeenschappelijke delen gebruikt worden ,het onderhoud en de gewone herstellingen van de lift de vergoedingen voor de beheerder en voor het personeel dat ingeschakeld word voor de onderhoud van het gebouw en de premies die de verhuurder betaalt voor de verzekeringen van het gebouw
deze opsommming van de gemeenschappelijke word ter indicatie gegeven en is niet volledig
De syndic werd door de verhuurder bepaalt op 30 euro per maand voor alle hierboven vermelde kosten
dit bedrag kan aangepast worden na iedere jaalijkse vergadering van de mede eigenaars na inzicht per aangetekend schrijven van de huurder

en in het aangetekend schrijven word er enkel vermeld dat het de kosten voor de bijdragen aan de syndic die omhoog gaan en de bijdragen voor het peotsen van de gemeenschappelijke delen

bedankt voor de reactie

Reclame

roharro

#4 , 05 aug 2011 21:54

Het is dus een voorschot dat (jaarlijks) kan worden aangepast indien niet voldoende.
U kunt verhuurder wel vragen naar bewijzen dat de kosten gestegen zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”