vertrek appartement

huurder45
Topic Starter

vertrek appartement

#1 , 26 jul 2011 11:22

Hallo
Ik vertrek nu vrijdag uit mijn appartement (heb dit gehuurd via immo). Er was al jaren problemen met de wateraansluiting (als de ene buur water nam kwam dat op de andere buur zijn teller !). Nu zegt de immo dat zij de papieren met de meterstanden gaan opsturen.
Mag dit want ik heb het gevoel dat zij dan kunnen invullen wat ze willen??
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
justwanttomove

#2 , 26 jul 2011 11:41

wat je altijd kan doen:

koop een wegwerpcamera
neem een foto van de waterstanden met een krant van vrijdag ernaast (indien mogelijk want moeilijk te bepalen uit je verhaal)
laat ze dezelfde dag uitprinten (datum wordt achteraan de foto gedrukt)

Dan heb je alvast iets achter de hand mocht het tot een geschil komen

In principe moet er vrijdag een uittredende plaatsbeschrijving gebeuren waar alle gebreken gedocumenteerd worden. De meterstanden maken daar ook deel van uit en moet u ook op aftekenen.

wat wel mogelijk is dat de exacte afrekening van het water wat later komt, maar de meterstanden moeten de dag zelf gekend zijn

huurder45
Topic Starter

#3 , 29 jul 2011 13:10

Hallo
Dit is mijn allerlaatste vraag want ik word er zelf zot van.
Vandaag heb ik mijn mijn sleutels afgegeven maar toen ik de meterstanden van de elektriciteit had opgeschreven (niet op het document van Luminus zelf) zei ze dat zij dat wel zou doen en mij een kopie opsturen. Ik moest gewoon het document zonder meterstanden tekenen.
De meterstanden voor het water zijn plotseling verdwenen en daar wist ze niets van. Ik moest gewoon tekenen en zij zou dat wel in orde brengen.
Toen heb ik gezegd dat ze dan gelijk wat kan invullen van meterstanden maar die zei dat ze zich met zo'n dingen niet bezighouden.
De vraag is nu als dit normaal is?? Zijn er nog mensen die huurden via Immo en hetzelfde meegemaakt hebben.

Ik weet dat het stom is een document te tekenen zonder iets op maar aub stel mij gerust want ik word hier zot.
groeten

Reclame

justwanttomove

#4 , 29 jul 2011 13:18

niet doen! Dit is inderdaad niet normaal maar ook niets tegen te doen als je het daadwerkelijk ondertekend

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 29 jul 2011 14:51

Ja blanco papieren tekenen is wel het laatste dat men mag doen....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 jul 2011 15:34

Ik maak bij einde huurcontract en in samenzijn met de huurder, steeds een foto van de diverse meters. Op de foto staat datum en uur, en op het dokument van de sleuteloverdracht (eveneens te tekenen door de vertrekkende huurder) maak ik melding van deze foto's met hun datum en uur. Deze foto's hou ik dan nog zeker 1 jaar bij, voor het geval er toch nog discutie zou komen.

huurder45
Topic Starter

#7 , 03 aug 2011 10:56

Hallo
Even laten weten dat ik vandaag met de post de foto's van de meterstanden heb gekregen. En ze kloppen met diegene ik heb opgeschreven :D

Terug naar “Huren”