massa problemen huurwoning

kimmeke23
Topic Starter

massa problemen huurwoning

#1 , 27 feb 2011 17:51

ik woon nu 1jaar en 9 maand in deze huurwoning we hebben sinds augustus niks anders dan problemen:
- enorm veel kalk daardoor hebben we constant problemen met de boiler
- weinig druk in de keuken als we warm water nodig hebben
- waakvlam van boiler valt zomaar uit en moeite om hem terug aan te krijgen
-badkamermuur heel vochtig verf en papier brijzelen af
-water verstopt steeds ook als we product indoen helpt het niks
-hele vieze geur uit de afvoeren als er water wegloopt
- op sommige plekken in huis zijn er ook vochtige plaatsen op de muren
-slaapkamer van mij en mijn baby muren staan vol zwarte schimmelplekken en de schimmel begint nu ook op mijn matras
zoontje is om de 2 weken ziek altijd te maken met zijn luchtwegen vraag me af of het niet door de schimmel zou komen.
ik ben al naar mijn gemeentehuis gegaan en bij de dienst huisvesting om hulp gaan vragen want de verhuurder en immo doen niks immo zegt steeds heb de eigenaar gecontacteerd maar ik heb hem nog steeds niet gezien of gehoord de dienst huisvesting is gekomen en ze zei me ga een aangetekende brief schrijven naar eigenaar is nu al 4 weken geleden en voel me echt in de steek gelaten ik weet niet meer wat ik moet doen ik ben een alleenstaande mama met 2 kindjes help heb dringend raad nodig

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 feb 2011 17:56

Woningdienst vlaanderen zelf rechtstreeks contacteren. In de link (ver)huurder in onderschrift vindt u een folder met hun contactgegevens terug. Eventjes bellen, email adres van diegene die je aan de lijn krijg vragen en via mail onmiddellijk een reeks foto's en een beschrijving doorzenden, voorafgaandelijk aan de huisarts een attest vragen dat bevestigd dat de gezondheidsproblemen van de baby kunnen komen door schimmel etc en hier een scan van mee doorzenden. Zal geen vier weken duren...

kimmeke23
Topic Starter

#3 , 19 jul 2011 12:50

op 17/05 is er een controle gebeurd vandaag heb ik de brief ontvangen waarop staat:
aangezien de woning een eindscore van 15punten of meer behaald, in dit huis is dit dus 57 punten werd ons het advies verstrekt om de woning ongeschikt te verklaren
mijn vraag is nu kan ik hier nu door mijn contract verbreken en mijn waarborg terug krijgen om te verhuizen naar een beter huis?

Reclame

Fore

#4 , 19 jul 2011 12:52

u kan ook alle betaalde huurgelden terugeisen
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

kimmeke23
Topic Starter

#5 , 19 jul 2011 16:32

? sinds wanneer
en hoe kan ik dit doen

Vandebos

#6 , 19 jul 2011 17:44

Het allereerste wat u best eens doet is contact opnemen met stedenbouw in de gemeente en te informeren naar hun reactie op het advies van woningdienst Vlaanderen.

Ga met het schrijven eens langs bij de het lokale OCMW en kijk of u op basis hiervan niet bovenaan de lijst geplaatst kan worden voor een sociale woning?

kimmeke23
Topic Starter

#7 , 20 jul 2011 07:42

ging dat al zoiezo doen vandaag naar het ocmw gaan ivm met een sociale woning

kimmeke23
Topic Starter

#8 , 26 jul 2011 15:45

ik heb me dus vorige week ingeschreven voor een sociale woning wegens dat mijn huis waar ik nu in woon ongeschikt is kom ik dan hoger in de wachtlijst of telt dit niet?
en wat als ik dan een krijg hoe zit het dan om deze woning te verlaten moet ik dan een vooropzeg doen van 3 maand en krijg ik dan de waarborg terug ook al zou de eigenaar werken uitvoeren alhoewel ik nog steeds niks heb vernomen van hem?

Terug naar “Huren”