Huurcontract verbreken

avaneylen
Topic Starter

Huurcontract verbreken

#1 , 25 jul 2011 12:00

Beste

Ik ben op 14/02/2008 een huurcontract aangegaan voor korte duur (1jaar) waarin beschreven staat dat deze wordt verlengd met dezelfde periode als niet 3 maand op voorhand wordt opgezegd.
ondertussen woon ik op dat appartementje reeds bijna 4 jaar en wens ik daar te vertrekken.

Ik heb zonet contact opgenomen met het registratiekantoor en daar blijkt dat contract nooit te zijn geregistreerd.

op het portaal Belgium.be heb ik volgende artikels gevonden:
http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... uurder.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... orte_duur/" onclick="window.open(this.href);return false;

Begrijp ik dit nu goed dat ik nu eigenlijk een 9jarig contract heb en ik de verhuurder geen opzeggingstermijn moet geven noch een vergoeding verschuldigd ben?

Wanneer doe ik best mijn opzeg, ik zou tussen 01oktober en 15oktober moeten verhuizen. Doe ik dit best asap (voor verstrijken van einde deze maand) of kan ik hiermee wachten tot ...

alvast bedankt voor een snelle reactie.

Axel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 jul 2011 12:06

Uw huurcontract is inderdaad een negenjarig huurcontract geworden. Doordat u zich in het vierde jaar van dit 9jarig contract bevindt is er sowieso geen vergoeding verschuldigd. Afhankelijk van de relatie met de verhuurder zou ik nooit later dan halfweg september de huurder een opzeg geven van 14 dagen die ingaat op 01/10/2011 om te eindigen op 15/10/2011.

Hoe eerlijker en correcter men het spelletje met opzeggen speelt, hoe makkelijker de verhuis verloopt...

Reclame

Terug naar “Huren”