wanbetaling algemene onkosten

bubbels
Topic Starter

wanbetaling algemene onkosten

#1 , 22 jul 2011 23:05

Sedert jaren verhuurder, en sedert jaren problemen en evenwichtsoefeningen betreffende de betalingen van de algemene onkosten.
Wij dragen het menselijke aspect hoog in het vaandel, doch meerdere keren duchtig tegen de lamp.
Zijn er hier verhuurders die hun bevindingen kunnen of wensen te delen?
Ik heb voornamelijk interesse in berekeningswijzen.
Wat met de verhogingen van de provisiesommen, gezien de gestegen energieprijzen?

Alvast bedankt voor uw reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gvm

#2 , 23 jul 2011 17:55

ik raad iedereen vooral af om te verhuren in een gebouw met hoge gemeenschappelijke kosten die vooral voortkomen uit gemeenschappelijke verwarming. die dingen lopen goed tot op het moment dat iemand niet betaalt, een verbruiksmetertje niet naar behoren werkt, een huurder vertrekt ergens halfweg de periode waarover het verbruik loopt...
de enige gemeenschappelijke kosten in mijn gebouwen zijn verlichting en onderhoud van de traphal en die zijn vervat in de huurprijs, net om problemen te voorkomen.
als er een mogelijkheid is om alles te individualiseren, zou ik absoluut aanraden, ook al kost dat wat geld, gemoedsrust is namelijk onbetaalbaar. 't scheelt een pak kopzorgen. in 1 gebouw had ik een collectieve aansluiting voor het water, met tussenmeters. na een paar jaar heb ik gewoon meters laten bijplaatsen en nieuwe stijglijnen geplaatst. het heeft me wel wat gekost, maar nu moet ik voor niemand nog iets voorschieten en niets terugvorderen op dat gebied.
in een ander gebouw had ik een gelijkaardige situatie met gas en elektriciteit. ik heb bij aankoop direct het benodigde aantal bijkomende meters laten plaatsen, en bij vertrek van een huurder de aansluiting voor dat appartement in orde gemaakt zodat de gemeenschappelijke meter uiteindelijk enkel voor het gelijkvloers gebruikt werd en op dat moment ook werd overgedragen aan de huurder in kwestie.
op het moment zelf een redelijke investering om alles deftig in orde te maken, maar nadien geen gezeik meer over onbetaalde dingen, enkel over onbetaalde huur uiteraard. :mrgreen:
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Reclame

Terug naar “Huren”