schilderen van nieuwbouwhuurwoning, huurder of verhuurder?

Vosse
Topic Starter

schilderen van nieuwbouwhuurwoning, huurder of verhuurder?

#1 , 11 jul 2011 21:35

Ik ben van plan een volledig nieuw appartement te huren. Het appartement is nog maar net opgeleverd en de binnenmuren staan nog in de witte pleister (nog niks geschilderd). Mijn vraag is nu: wie is verplicht te schilderen, ik of de verhuurder?

De verhuurder is niet van plan de muren te schilderen, hij laat de keuze aan mij. Hij is ook niet van plan de verf voor mij te betalen. De muren vertonen zoals in ieder nieuwbouwappt op verschillende plekken potloodnoteringen van de aannemers, wat niet echt proper is. Als ik alles uitreken (primer, 1e laag en 2e laag) kom ik toch op een ongelofelijk kostelijk bedrag uit.

Is daaromtrent iets gereglementeerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 jul 2011 21:49

Niets gereglementeerd, enkel dat het pand in dezelfde staat dient achtergelaten te worden als bij de intrede. Alle plekken met potloodnoteringen opnemen in de plaatsbeschrijving. (liefst met foto's)

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jul 2011 14:34

Buiten de kosten van de verf moet je ook rekening houden met plamuren en afschuren, dan laag primer, dan nogmaals plamuren en schuren, dan eerste laag, en dan mogelijks nog een slicht opschuren en dan de eindlaag.
Het verven zelf zal nog het minst tijd en zweet kosten. :lol:

Reclame

Terug naar “Huren”