Beste,
Graag had ik jullie mijn probleem voorgelegd.
Bij het huren van ons appartement 2 jaar terug hadden wij onmiddellijk aangegeven dit slechts voor 2 jaar te willen huren.
Het contract is een contract voor 3 jaar en stelt bij vroegtijdige beëindiging:
- hetzij de huurder blijft verantwoordelijk tot einde contract maar heeft de toestemming voor overdracht aan derde, die door de verhuurder wordt goedgekeurd mits alle kosten betaald zijn qua huur etc
-hetzij kunnen eisen dat de huurder een opzegging van 3 maand betekent en een vergoeding van 3 maand huur betaalt.
Wij hadden de verhuurders tijdig herinnerd aan ons vertrek en zij vonden onmiddellijke nieuwe huurders die ons appartement doorhuren zonder tussenmaanden. De verhuurders stellen nu dat het switchen toch een heel gedoe is en willen daarom toch dat wij een maand huur extra betalen.
Naar ons gevoel is dit niet echt fair, daar wij altijd correct geweest zijn en er volgens het contract toch een nieuwe huurder is.
Anderzijds willen we onszelf ook niet pesten om dan nog 3 maand opzeg te moeten betalen (kan dit geëist worden trouwens?)
Helaas is mijn opzeg tijdig gebeurd, doch niet met een aangetekend schrijven ( mea culpa)