verhuren

jolly joker
Topic Starter

verhuren

#1 , 07 jul 2011 12:08

Hallo,
ik heb recent een huis gekocht ( nieuwbouw ruwbouw, in openbare verkoop). Dit huis is redelijk ruim, dus zou ik er een deel van willen verhuren ( gelijkvloers, wat volgens de plannen en goedgekeurde bouwaanvraag een garage en praktijkruimte was )
Ik ben het huis eigenhandig aan het afwerken en wil er dus een appartementje van maken. normaal zou ik dan 'wijziging van bestemming' en nieuwe bouwvergunning moeten aanvragen ( naar ikzelf heb opgezocht, klopt dit? ) maar als ik dit doe met oogmerk op huisvesting van bejaarde of hulpbehoevende, hoeft dit niet ( ? ) ( mijn grootmoeder bv, al zal die de eerste jaren er nog geen gebruik van maken)

Nu heb ik ook iemand die geïnteresseerd is in de ruimte om er haar onthaalouder bezigheden voort te zetten. valt dit dan onder de gewone huurwet, of is dit dan handelshuur?aan welke voorwaarden moet mijn appartement voldoen om te mogen verhuren aan onthaalmoeder?wat zijn de risico's als ik mijn kangoeroe-appartement terwijl mn grootouders ze nog niet nodig hebben verhuur aan een onthaalmoeder?

ik zit dus met vele vragen, elke opheldering is welkom!
groetjes

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”