brief van gerechtsdeurwaarder

Verhuurster
Topic Starter
Berichten: 2

brief van gerechtsdeurwaarder

#1 , 04 jul 2011 16:33

Ik heb een brief ontvangen van een gerechtsdeurwaarder die informeert naar mijn huurder - concreet vragen zij een copy van het huurcontract (????) en een telefoonnummer. Ben ik verplicht hierop te antwoorden? En wat zijn de mogelijke consequenties als ik niet antwoord?
Eerlijk gezegd vind ik het een privé kwestie van de huurder en heb ik weinig zin om mij daartussen te steken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
justwanttomove
Berichten: 151

#2 , 04 jul 2011 17:11

ik denk dat u een juiste reflex heeft.
Mij lijkt het ook het beste om gewoon de deurwaarder terug te sturen en het rechtstreeks te regelen met de huurder.


Deurwaarders treden ook vaak op om gewoon geld te innen, net als een incassobureau.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 04 jul 2011 17:58

Van wie gaat de vraag uit?

Reclame

Verhuurster
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 04 jul 2011 20:34

de uiteindelijke vraag is van de watermaatschappij (niet van huidige huur)

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 04 jul 2011 21:07

Neem contact op met de watermaatschappij. Hoogstwaarschijnlijk heeft de huurder gedurende enige tijd zonder abonnement water opgenomen en wenst de maatschappij nu enkel de periode die ze na betrapping heeft aangegeven te verifiëren. Het is uw eigen interesse hen zo correct mogelijke informatie te bezorgen, anders komen ze nadien bij u voor het verschil aankloppen.

Carlo
Berichten: 72

#6 , 05 jul 2011 07:51

een gerechtsdeurwaarder als gerechtelijke of buitengerechtelijke opdracht?
indien hij een opdracht voor het gerecht uitvoerd, zal je volgens mij, die inlichtingen moeten verschaffen. (rechtsgang)
indien louter een persoonlijke opdracht betreft, zou ik me daar niet teveel van aantrekken.
Je kan ook contact opnemen met de betrokken deurwaarder om alles op te helderen.

JohnD
Berichten: 3580

#7 , 05 jul 2011 09:31

Ik heb een brief ontvangen van een gerechtsdeurwaarder die informeert naar mijn huurder - concreet vragen zij een copy van het huurcontract (????) en een telefoonnummer. Ben ik verplicht hierop te antwoorden? En wat zijn de mogelijke consequenties als ik niet antwoord?
Eerlijk gezegd vind ik het een privé kwestie van de huurder en heb ik weinig zin om mij daartussen te steken.
Voor alle duidelijkheid en om te beginnen zal u aan de hand wat volgt duidelijk begrijpen dat ik het niet zo begrepen heb op dit soort individuen.

1) U hoeft in het geheel niet te antwoorden op de vragen van die deurwaarder. U hebt in deze zaak niets te zien.
2) En inderdaad zoals u zegt ... vragen "zij" een kopij van het huurcontract. U bent niet verplicht hun dit te geven. Zij de deurwaarders zijn idd. zo onbeschoft om in hun correspondentie hun naam niet te vermelden indien zijn geassocieerd zijn in een DW- kantoor. Uit hun handtekening kan u ook al niet opmaken met wie u te doen heeft.
3) Een DW kan enkel aan de hand van een vonnis u iets verplichten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 05 jul 2011 12:38

Neem contact op met ofwel de watermaatschappij in kwestie of het deurwaarderskantoor om de reden achter het verzoek te achterhalen vooraleer het grof geschut boven te halen .. en je vervolgens in de eigen voet te schieten.

JohnD
Berichten: 3580

#9 , 07 jul 2011 09:06

LOL, Strikt gezien hoeft de TS niets te doen en hoeft ze geen grof geschut boven te halen. Het is de DW die moet bewijzen of hij een en ander gemachtigd is aan de hand van documenten. Feit is wel dat velen de schrik te pakken hebben met een DW. Zoals trouwens idem met incassobureau's. En schieten ja daar hebben de DW's natuurlijk ook schrik van en terecht, maar dat hebben ze dan wel meestal aan zichzelf te danken.

De enkelen die ik zelf al eens nodig gehad heb waren wel IMHO veel te zacht in hun aanpak.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

kvds
Berichten: 51
Locatie: menen

#10 , 07 jul 2011 11:09

waarom de deurwaarder gewoon niet doorverwijzen naar het registratiekantoor. huurcontracten moeten immers geregistreerd zijn en de deurwaarder zou moeten weten dat het daar te bekomen is. ik veronderstel dat de registratie zich ook aan de regels houdt en de gegevens geeft in geval de deurwaarder gerechtigd is deze te bekomen.

Terug naar “Huren”