Datum betaling huur

MajaB
Topic Starter

Datum betaling huur

#1 , 20 jun 2011 12:11

Mijn vraag gaat over de datum van de betaling van de huur:

Kan de verhuurder eisen dat deze rond de 20ste van de maand betaald wordt, of is hier geen wettelijke bepaling rond?

Mvg,
Maja

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2011 12:28

Wat staat in het contract?

mava105

#3 , 20 jun 2011 12:40

Voor welke maand? Deze die lopende is, of al voor de volgende?
Indien het voor de lopende maand is, heb je een huisbaas die redelijk coulant is, is het voor de volgende maand moet je nagaan wat er vermeld werd in de overeenkomst. De huur vragen 10 dagen voor deze ingaat lijkt me wel wat overdreven. Gewoonlijk is dit zo rond het begin van de maand.

Reclame

MajaB
Topic Starter

#4 , 20 jun 2011 12:54

Het gaat over de volgende maand.
In het contract dat de eigenaar voorlegt, vraagt hij dus betaling tegen de 20e van de (vorige) maand, maar de financiële dienst van onze organisatie doet standaard de betalingen de 1e en wilt of kan hiervan niet afwijken.
Hierover zijn dus geen wettelijke bepalingen?

Groeten,
Maja

Franciscus

#5 , 20 jun 2011 13:06

Het is een contract dus dat is het kader van de wet waarin u en tegenpartij handelen.
Bij mijn weten is het bepalen van de betaaldatum vrij te bepalen.

MajaB
Topic Starter

#6 , 20 jun 2011 13:07

Bedankt!

Vandebos

#7 , 20 jun 2011 14:47

De betaaldatum staat vrij te onderhandelen tussen hurder en verhuurder. De verhuurder houdt best rekening met de datum waarop de huurder zijn loon/salaris betaald krijgt, betalen met geld op de rekening gaat nu eenmaal vlotter...

Terug naar “Huren”