Waterlek

Flip69
Topic Starter

Waterlek

#1 , 05 jun 2011 17:51

Een paar dagen geleden had ik een waterlek, gelukkig zonder schade en het probleem is opgelost door de huisbaas.

Nu is hierbij wel ongeveer 50 kubiek water verloren gegaan. ( +- 225,- € volgens de watermaatschappij )

Moet ik hiervoor opdraaien ? Of de huisbaas ? Of probeer ik best een regeling te treffen ? De kosten delen of zo ?

De oorzaak van het probleem was een gescheurde/versleten stuk buis.
En blijkbaar was het niet de eerste keer dat dit probleem zich voor doet volgens de buren.

De verzekering dekt alleen waterschade en geen verlies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2011 19:41

Maakte deze buis onderdeel uit van de vaste waterleidingsinstallatie, of was het een onderdel van een toestel?
Uit welk materiaal was de buis? Een normale waterleidingsbuis "verslijt" of barst namelijk niet zomaar.

Flip69
Topic Starter

#3 , 06 jun 2011 08:27

Het was een stuk buis of eerder een stuk slang tussen de teller van de watermaatschappij en de waterleiding van het huis.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2011 10:36

Een soepele leiding dus waarrond een metalen gaas gewikkeld was?.
Dit maakt deel uit van de vaste waterleidingsinstallatie en is dus tlv de eigenaar/verhuurder.

Terug naar “Huren”