tijd gebrek voor verhuis

JG1983
Topic Starter

tijd gebrek voor verhuis

#1 , 03 jun 2011 00:32

Een goeie Avond,

I moet per 1Junie verhuizen van mijn huidige woonplaats.
Het probleem is echter ik heb slechts een vervangend adres gevonden per 1jullie.

Nu komt mijn vraag. ik heb gehoord van verschillende mensen dat een Verhuurder hoe dan ook geen recht heeft om een huurder uit de studio te zetten vooraleer die een andere verblijfplaats heeft gevonden. Uiteraard vermits betaling van de extra maand en vermits er nog geen nieuwe huurder werd gevonden.

Graag had ik es willen horen wat hiervan waar is en wat ik zou kunnen doen om hier toch nog even te blijven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jun 2011 00:35

En wat moet die verhuurder dan zeggen tegen de nieuwe huurder?
Dergelijke AUTOMATISCH toepasbare regel bestaat niet. Enkel de vrederechter kan dit -in uiterst uitzonderlijke gevallen- opleggen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JG1983
Topic Starter

#3 , 03 jun 2011 01:01

Zoals ik al zij, er zijn nog geen nieuwe huurders

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2011 13:00

U kan best eens naar de huurdersbond gaan want wanneer u blijft wonen kan de verhuurder u schadevergoeding vragen, trouwens op de laatste dag is er de controle van het appartement en de teruggave van de sleutels dus dan kan je er niet meer binnen.
Indien u niet bent verhuisd dan zal/kan de verhuurder een deurwaarder aanstellen voor vaststelling en u voor de vrederechter dagen en alle kosten op u verhalen.
Quid als daar per 1 juli nu toch een andere huurder is dan kan die al zijn kosten ook aan u doorrekenen.
U kan best met de verhuurder een afspraak maken de studio/appartement nog een maand te bezetten en hiervoor een bezettingsvergoeding te betalen.

artemis

#5 , 03 jun 2011 14:36

In feite moest u dus al verhuisd zijn maar u bent er nog. Hoe heeft uw verhuurder daar ondertussen op gereageerd?
Hoe weet u dat er geen nieuwe huurders zijn?
Mogelijk zijn er werken gepland voor er nieuwe huurders komen.

Al eens contact opgenomen met uw verhuurder om te horen hoe die erover denkt?
Misschien valt het allemaal nog mee.

JG1983
Topic Starter

#6 , 04 jun 2011 10:50

Ik had tot gisteren nog geen contact opgenomen met de verhuurder daar ik nog niet goed wist wat mijn rechten/plichten waren.
tot zover ik wist war er niets geplant in de studio en er waren zeker geen nieuwe huurders, vermits ze niemand heeft laten bezichtigen.

Nu in ieder geval alvast dank voor uw reacties. Hopelijk komt dit tot een goed einde :)

Terug naar “Huren”