hallo,
had graag geweten of er bepaalde regels zijn om een huuropzeg te betwisten.
bv is het voldoende om het gewoon mondeling te melden dat je niet akkoord bent met de opzeg.
ga hier nu niet alle details kunnen geven maar toch kort situatie schets geven.
het probleem is nl heb een huis gekocht.
1 huurder is vertrokken voor de akte dus geen probleem
in de 2de studio is de huurder er nog , heb volgens de wet de huur opgezegd voor eigen bewoning.
uiteraard in een AS.
Nu meld mr me dat hij bij het eerste bezoek van mij om me voor te stellen als nieuwe eigenaar en de sleutels van studio 1 op te halen zodat ik er zelf kan want hij had ze in bewaring, dat ik hem niet kan op zeggen omdat hij er al 1,5j woont,enige reden die er gegeven wordt hij spreekt niet van een kort lopend contract, ik heb men huiswerk gemaakt en weet dat in dat geval tenzij anders in het contract vermeld je dat niet kunt opzeggen.
Met het contract ga ik jullie hier niet lastig vallen volgens iedereen die het leest is het een 9j.
ben dit nogmaals gaan controleren is zeer onduidelijk en niet geregistreerd.
hij meld dit nog een tweede maal telefonisch want de huurders bond zegt dit en zijn begeleidster van het ocmw ook de enige reden dat ik krijg is omdat mr er al 1,5j woont.
De mevr die de huurwaarborg regelt van het ocmw die zegt ook 3 maand opzeg is correct.
Als zij hier niet mee akkoord zijn moet dit dan per AS aan mij meegedeeld worden eventueel nog gemotiveerd
want je kunt zoveel zeggen en hoe lang hebben ze om dit te betwisten?
en wanneer kan ik naar de vrede rechter om de nodige stappen te zetten kan moeilijk gaan met alleen de mededeling Mr zegt dat hij er niet uit wilt.
heb eigenlijk het gevoel dat mr op een uithuiszetting aan stuurt omdat dan alles voor hem wordt geregeld voor de rest een brave man die stipt betaald.
dus graag een beetje advies