Werkzaamheden verhuurder tijdens de opzeg door verhuurder

Fore

Re: Werkzaamheden verhuurder tijdens de opzeg door verhuurde

#16 , 19 mei 2011 13:51

U kan niet zelf beslissen een deel van de huur in te houden, dit dient via de vrederechter en die zal beslissen of er huur diende afgehouden te worden.
Dus ik zou deze toch storten. Al is het maar om een goede wil te tonen. U heeft zich akkoord verklaard met de werken, maar zij hebben er zich niet aangehouden door meer uit te voeren dan afgesproken.
De waarborg dient voor schade, niet huurachterstand.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ub4b
Topic Starter

#17 , 19 mei 2011 14:25

U kan niet zelf beslissen een deel van de huur in te houden, dit dient via de vrederechter en die zal beslissen of er huur diende afgehouden te worden.
Dus ik zou deze toch storten. Al is het maar om een goede wil te tonen. U heeft zich akkoord verklaard met de werken, maar zij hebben er zich niet aangehouden door meer uit te voeren dan afgesproken.
Maar doordat de verhuurder zwaar over onze grenzen geweest is, is hierdoor is er genotsderving ontstaan ... als wij braaf de 2x 210 EUR bijstorten dan wij klakkeloos akkoord met hun praktijken. Er kan enkel discussie zijn over de hoogte van dit bedrag.

Anderzijds kunnen ze de genotsderving toch niet zomaar van de kaart vegen ?
Ik besef dat de rechtbank enkel de hoogte van het bedrag kan terugfluiten en dat wij dan de gerechtskosten moeten ophoesten.

Fore

#18 , 19 mei 2011 14:46

Nee, u heeft toch via AS schrijven vermeld dat u er niet mee akkoord ging. Wil je een genotsderving afdwingen, moet dit via het vredegerecht.

Laten ff horen wat andere mensen hierover te zeggen hebben. Ik ben hier ook geen expert in ;)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Terug naar “Huren”