Waterlek

Alodius
Topic Starter

Waterlek

#1 , 10 mei 2011 17:22

Beste,

ik zit met een volgend probleem: Ik huur een studio'tje van 25m²:

Deze week heb ik van de Syndicus een overzicht van het waterverbruik gekregen en ik zou tussen september 2011 en Mei 2012: 519M³ = 2500 euro water verbruikt hebben. Ik ben zelden op mijn studio en de voorbije jaren heb ik nooit meer verbruikt dat 350 euro (op jaarbasis). Na nader onderzoek is gebleken dat de aansluiting (kraantje) naar de toiletpot niet meer goed sluit en er via de waterbak constant water weggevloeid is. Ik altijd wel een stromend geluid bemerkt maar niet veel aandacht eraan besteed.

Wat kan ik hieraan doen?
Graag jullie advies,
MVG
A.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 mei 2011 19:00

Niet veel, uiteindelijk handelt het hier om een kleine reparatie die u ofwel zelf had kunnen uitvoeren ofwel door de verhuurder als u die verwittigd had. De watermaatschappij zal u geen korting toekennen. Hetgeen u wel kan bekomen van de watermaatschappij is dat men voor de extra hoeveelheid water die u heeft "gebruikt" de kostenposten voor het zuiveren laat vallen aangezien het hier niet ging om vervuild water. Dat kan een hap schelen..

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2011 19:56

Nog teveel mensen geven geen aandacht aan een konstant lopen de WC. Ze vergeten hierbij dat hier honderden liters water zomaar weglopen in de riolering, water waarvoor ze later de rekening zullen krijgen.
Van zodra een WC of eender welke kraan lekt, hoe weinig ook, ONMIDDELLIJK laten herstellen. Het is zeker de goedkoopste oplossing.

Reclame

vtec

#4 , 11 mei 2011 09:35

Nog een tip - telkens de 1ste van de maand de tellerstanden opschrijven & bijhouden in een schriftje (of spreadsheet); dit kost letterlijk 1 minuut moeite per maand en kan je farcen zoals dit besparen

Alodius
Topic Starter

#5 , 13 mei 2011 16:01

Dinsdag zijn de loodgieters langsgeweest en nu blijkt dat de directe leiding (met meter) in mijn badkamer vertrekkend van de hoofdleiding niet goed afsluit. Ook blijkt de directe kraan naar de toilet niet af te sluiten. Ook lekt de boiler ... Kan ik hiermee iets doen?

Vandebos

#6 , 13 mei 2011 17:06

Verhuurder hier aangetekend van op de hoogte brengen en de rekening doorzenden. Dit is immers een structureel probleem.

Alodius
Topic Starter

#7 , 14 mei 2011 10:34

Het feit dat ik dit niet tijdig heb doorgegeven vormt geen probleem? Ikzelf ben zelden in de studio maar heb altijd wel het kraantje naar de toilet gesloten gehouden (juist omdat ik er zo weinig ben). Ik heb wel geluid bemerkt maar ik hoor regelmatig stromend geluid van mijn buren als ze op toilet zitten of aan het douchen zijn.

Terug naar “Huren”