VRIJGAVE WAARBORG ZONDER REGISTRATIE CONTRACT! DRINGEND!

Vandebos

Re: VRIJGAVE WAARBORG ZONDER REGISTRATIE CONTRACT! DRINGEND!

#16 , 11 mei 2011 12:28

Zolang het enkel om sleet gaat zal de dame niets hard kunnen maken. kiezels en grasperk is hetzelfde verhaal. daar zou ik me geen zorgen over maken.

Door het ontbreken van een registratie heeft u de vrijheid gekregen om zelf uw opzegperiode te bepalen, u moet wel blijven voldoen aan de regels die de wijze van opzeg vast leggen:

- de opzeg moet betekend worden; een mondelinge opzeg telt dus niet.
- de opzeg begint pas te lopen vanaf de eerste van de maand volgend op de kennisname door de verhuurder. de kennis van een AS wordt verondersteld gebeurd te zijn door de eerste aanbieding van het schrijven. Als u in maart een opzeg geeft van drie maanden begint deze pas te lopen in april, of u nu wenste op te zeggen in maart of niet... Dat wordt bepaald door art 3§9 huurwetgeving. Niet registratie geeft hier geen vrijstelling van.

@john als de verhuurster de digitale bestanden kan voorleggen zullen deze aanvaard worden. Afdrukken zijn een ander verhaal.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#17 , 11 mei 2011 12:33

Ik herhaal dat ik de mening toegedaan ben (maar misschien kan mijn gelijk pas voor een vrederechter bewezen worden) dat zij haar opzeg mag herzien in het licht van haar huidige kennis dat het kontrakt niet geregistreerd was, en er dus in dat geval andere (huurwet -) regels gelden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD

#18 , 11 mei 2011 12:37

@john als de verhuurster de digitale bestanden kan voorleggen zullen deze aanvaard worden. Afdrukken zijn een ander verhaal.
Uiteraard VDB, t' is gij bedoelen "exif" data ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Vandebos

#19 , 11 mei 2011 13:24

Ik herhaal dat ik de mening toegedaan ben (maar misschien kan mijn gelijk pas voor een vrederechter bewezen worden) dat zij haar opzeg mag herzien in het licht van haar huidige kennis dat het kontrakt niet geregistreerd was, en er dus in dat geval andere (huurwet -) regels gelden.
Gegeven en aanvaarde opzeg is bindend tenzij beide partijen in overeenstemming tot een ander besluit komen.

mieke85
Topic Starter

#20 , 11 mei 2011 13:29

Uiteindelijk hebben zij geen bezwaar aangetekend binnen een bepaalde termijn aangaande onze opzeg, maakt dit mijn opzeg dan niet bindend? Moeten zij geen bezwaar aantekenen indien zij niet akkoord gaan en nog een extra maand eisen?

Heb net naar de immotheker gebeld en die meldden mij hetzelfde als het immokantoor, dat foto's onder geen geval toegestaan zijn, indien ze niet getekend geweest zijn zoals een PB door beide partijen!

Vandebos

#21 , 11 mei 2011 13:33

Welke bepaalde termijn? Waar wordt deze bij wet vastgelegd?

Art.3§9 is en blijft van dwingend recht en staat volledig los van de beperkingen die 3§5 zichzelf oplegt.

mieke85
Topic Starter

#22 , 11 mei 2011 13:36

weet ik niet, was maar een vraag :) Gewoon omdat ik die fout gemaakt heb, maar zij daar pas tegenin willen gaan als ze niet gedaan krijgen wat ze willen van ons...daarmee de vraag..is zo'n beetje een hefboom om hun goesting te krijgen :s daarmee gewoon mijn vraag :)

mieke85
Topic Starter

#23 , 11 mei 2011 14:34

Antwoord van een vroegere stagemeester van me, zaakvoerster van een ERA kantoor:

"Opnieuw, ik heb op enter geduwd en 't was weg :-) dus zal ik maar alles achter mekaar schrijven. Vooreerst : proficiat met de aankoop van uw woning. Gezien het huurcontract niet geregistreerd is dien je in therorie zelfs geen opzeg te doen. Rechtspraak leert ons dat een opzeg van minstens 15 dagen toch wel nodig is. Dus heeft de eigenaar zeker geen recht op enige contractbreukvergoeding!!! Aangezien er geen plaatsbeschrijving bij intrede werd opgemaakt kan de eigenaar verder geen aanspraak maken op enige schadevergoeding want je wordt geacht te woning achter te laten zoals je deze ontvangen hebt. Haar foto's hebben geen enkel bewijskracht aangezien je deze niet afgetekend hebt en de er geen geregistreerde plaatsbeschrijving is. Conclusie : in alle opzichten ben je volldig in uw recht en dien je zeker niet opnieuw te behangen of papier af te doen of wat dan ook. Indien je niet tot een akkoord komt kan je naar de vrederechter gaan (want je moet toch zorgen dat je uw waarborg recupereert indien je die niet terug krijgt) en dat is volledig gratis. Neem zeker geen advocaat want je hebt deze zaak op voorhand gewonnen!!! Ik wens je veel succes ermee."

In verband met de opzeg heb ik nogmaals gevraagd, als ik antwoord heb, post ik het hier ook...kan er anderen maar van dienst mee zijn hé.

mieke85
Topic Starter

#24 , 11 mei 2011 15:52

mijn vraag:

"bedankt voor de info Linda!

Ik heb blijkbaar wel nog één probleem. Aangezien zij de opzegbrief pas ontvangen hebben op 5-03 en ik de opzeg heb laten ingaan van 01-03 tot 01-06, gaat ze vermoedelijk eisen dat wij juni ook nog huur betalen. Wij zijn wel van plan nu om hun maandag al de sleutels te overhandigen, waardoor ze 2 weken huur gewoon hebben en dus ook twee weken extra hebben om nieuwe huurders te zoeken.

Ik weet dat we eender wanneer kunnen opzeggen, maar dat wist ik hiervoor nog niet, waardoor ik de wettelijke bepaling in de opzegbrief heb vermeld dus van 3 maanden opzeg :s"

haar antwoord:

"Dat maakt niet uit of ge de wettelijke bepaling in uw brief vermeld hebt."

Terug naar “Huren”