Ik heb haar gezegd dat ze in't vervolg wel een plaatsbeschrijving zou moeten opmaken met de volgende huurders, want dat ze daarin niet in haar recht is, maar nu dreigt ze met het feit dat ze wel foto's heeft.
Geen slecht idee. U hebt ruzie met uw huisbazin en u geeft haar nog de pap in de mond in het nadeel van een volgende huurder, want geen PB is nog altijd beter dan eender welke, uit het standpunt van de huurder gezien natuurlijk.
Als het kontract niet geregistreerd werd, en er is geen PB gemaakt, vertrekt u wanneer u wil zonder schadevergoeding. Die foto's zijn idd. waardeloos en moeten door u betwist worden voor de vrederechter, want u zal uw waarborg helaas mogelijk pas volledig terug zien via een rechtsgeding. Ik raad u aan een advocaat te nemen die brandhout maakt van de argumenten van uw huisbazin.
Als u het op een akkoordje wil gooien met uw huisbazin is dat uw zaak, maar zorg dan wel dat u haar een document laat tekenen dat ze van alle verdere vorderingen en klachten afziet en akkoord is met een vergoeding van €250.
Ik heb onlangs ook iemand van de elektriciteitsmaatschappij moeten laten komen, aangezien alle elektriciteit was uitgevallen en ze niet meer aan wou. Is dit ook voor hen?
Dat is iets speciaals dat ik ook ooit meegemaakt heb en dus uit persoonlijke ervaring kan spreken. Als de electrieker van de maatschappij gekomen is en hij heeft de zekering
vóór de teller vervangen zijn die kosten voor de eigenaar om de doodeenvoudige reden dat die niet kan springen
"tenzij" de zekering
ná de meter slecht gedimensioneerd is, ttz. van een hogere waarde of gelijk aan de waarde van de zekering
vóór de meter (de zwakste zekering in een kring springt normaal altijd eerst). Het probleem is dat de elektriciteitsmaatschappij de rekening naar u zal sturen omdat u de technieker geroepen hebt. Er zijn natuurlijk eigenaars die beweren dat u eerst aan hen de toelating had moeten vragen om die technieker te laten komen of dat zij die tecnhieker hadden moeten kontakteren. Argument dat geen steek houd volgens mij want u zou dan mogelijk nog moeten wachten tot St.Juttemis. Probleem is ook dat de elektr. maatschappij ééns de faktuur gemaakt is die niet meer wil wijzigen en op naam van de eigenaar zetten. Het zijn de techniekers zelf in feite die de facto steeds de factuur op naam van de eigenaar zouden moeten zetten indien een zekering
vóór de meter springt omdat die kosten altijd ten laste van de eigenaar zijn, dus zelfs als u als huurder hen in feite éérst kontakteert.
Betrof het enkel een zekering ná de teller zijn die kosten sowieso voor u.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard