Beste,
Ik heb een 3/6/9 contract. Ik huur nu 7 jaar.
In het contract staat dat de huurder het contract moet laten registreren. Ik heb dat echter nooit gedaan, ik meende dat het niet verplicht was.
Ik ga nu morgen naar het registratiekantoor om te kijken of de verhuurder dit contract zelf heeft laten registreren.
Zoniet, kan ik gestraft worden voor niet-registratie?
Ik heb ondertussen een nieuwe woning gehuurd, daar mijn huidige woning verschillende gebreken is beginnen te vertonen die te wijten zijn aan het feit dat het een historisch pand betreft dat gerenoveerd werd en een gezonde bewoning voor mijn gezin onmogelijk maakt.
Hiervoor werden duidelijk niet de beste materialen gebruikt, maar dat heb ik natuurlijk niet geweten toen ik het contract tekende.
Ik doe nu mijn opzeg: AS versturen op 14/3, opzeg met ingang van 15/3.
Mijn nieuwe woning huur ik vanaf 1/4.
Ik wil voorstellen deze woning te verlaten tegen 15/4. Dan doe ik eigenlijk slechts 1 maand opzeg.
Ik begrijp wel dat als het huurcontract toch werd geregistreerd ik in totaal 3 maanden opzeg zal moeten betalen.
Ik lees ergens op deze site dat als er geen geregistreerd huurcontract is, ik dan geen opzeg moet betalen.
Is dit correct?
Er werd een PB opgemaakt die ik ondertekend heb. Ik heb evenwel geen kopie.
Moet een PB ook geregistreerd worden?
Als dat niet het geval is, is de PB dan rechtsgeldig?
Ik ben best bereid om schade door mij veroorzaakt te vergoeden, maar vrees dat de huiseigenaar mij zal laten opdraaien voor een nieuwe renovatie.
Ik ga morgenvroeg ook nog contact opnemen met de Huurdersbond, maar dan moet mijn aangetekende opzegbrief verstuurd worden.
De aanvang van mijn contract was op 15 februari 2004. Ik hoop dat ik voordien nog een antwoord krijg...
Moet ik in mijn opzegbrief eigenlijk een reden opgeven?
Ben ik verplicht mijn nieuwe adres aan de huisbaas mee te delen?
Heel hartelijk dank voor uw advies en nog een prettige zondag!