vervroegd opzeggen huurcontract korte duur, invloed immo?

Vandebos

Re: vervroegd opzeggen huurcontract korte duur, invloed immo

#31 , 10 mar 2011 10:10

Ik zou er eerst voor zorgen dat je zonder verdere problemen het pand kan verlaten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
huurder 27
Topic Starter

#32 , 10 mar 2011 23:24

Heb vanmiddag m'n stoute schoenen aangetrokken en m'n huisbaas is nu toch akkoord gegaan om onze huurovereenkomst te beëindigen zonder nog enige verplichting van mijn kant (dit staat ook duidelijk op papier).
Het immo-kantoor is 'n ander verhaal maar we zijn toch eindelijk zover.
Heb vandaag nog gebeld met iemand van het immo en zij wist me te vertellen dat als ik mijn 1 maand huur (+BTW) terug wil, ik nog 2 maanden huur moet betalen aan de eigenaars ter schadevergoeding omdat ik in het 2e jaar contractbreuk doe?????
Ten eerste is 't een contract van korte duur en als ik mij niet vergis, is deze schadevergoeding niet van toepassing (bij contract lange duur, 1e jaar=3 maand, 2e jaar=2 maand en 3e jaar 1 maand) en ten tweede staat er sinds vandaag ook zwart op wit dat de verhuurders mij geen enkele schadevergoeding zullen eisen
Toen ik vroeg aan die vriendelijke dame van het immo of dit wel klopt, kreeg ik vanalles naar mijn hoofd geslingerd dat ze haar wetten wel kent enzovoort...Wel als je 't mij vraagt zou ze beter eerst nog eens terug naar 't school gaan
Mijn huisbaas wist me ook te vertellen dat zij ook nog 1 maand huur moeten betalen na de uitvoering van de werken om de woning opnieuw te verhuren....
Dus dan heeft dat kantoor gouden zaken gedaan, van alle kanten zoveel mogelijk in hun zak steken
Nu denk ik, ik heb die som betaald om de woning opnieuw te verhuren, het zal niet direct opnieuw verhuurd worden, dus heb ik recht om mijn geld terug te krijgen, of ben ik naïef om te denken dat het zo simpel is?
Hoe het ook uitdraait, nogmaals merci voor alle info, dit forum heeft me goed geholpen

Vandebos

#33 , 11 mar 2011 00:12

Als u dat wenst is het nu tijd om een mooi schrijven te maken met daarin een op een ordelijke wijze uw gehele verhaal zonder in verpletterend detail te treden. Elk van de punten tracht u vervolgens met afzonderlijk bewijs te staven. (lees ook op een apart blad). Dat kan dan de basis vormen voor uw klacht bij het biv tegen dit immokantoor.

Reclame

Terug naar “Huren”