problemen met nieuwe eigenaar

tamara251277
Topic Starter
Berichten: 1

problemen met nieuwe eigenaar

#1 , 01 mar 2011 13:04

Hallo,
we huren sinds september 2006 een woonhuis. Het contract is niet geregistreerd.
In juni 2010 is de toenmalige huisbaas bij ons geweest met de mededeling dat het huis verkocht werd. Wij zijn toen ook beginnen uitkijken naar een eigen woonst. In november 2010 is onze nieuwe woning geschreven en in december 2010 is het huurhuis waar we in wonen ook verkocht. Dat ons huurhuis verkocht is zijn we te weten gekomen van de nieuwe huisbaas, dit hebben wij gekregen via sms, maar de enige informatie die we van hem hadden was dat hij Michel heette.
De notaris zegt dat door die sms te sturen dat wij voldoende op de hoogte waren van de verkoop. Maar de huishuur betalen we nog altijd aan de vorige eigenaar, aangezien we geen rekeningnummer en geen contactgegevens hebben van de nieuwe eigenaar.
We hadden gezegd dat we er eind januari 2011 gingen uitgaan, uit ons huurhuis. Maar door omstandigheden (zwaar auto ongeluk en een operatie) is dit opgeschoven naar maart 2011. Schriftelijk is er nog geen opzegging gedaan. Nu hebben we vorige bericht gekregen van Michel zijn notaris, of we het op papier willen zetten dat we er 31 maart 2011 uitgaan. Voor ons is dit geen probleem. Maar enkele dagen later kregen we weer een bericht van die notaris met de mededeling dat hij te weten was gekomen dat wij een eigen zaak in bijberoep hebben (we hebben een dienstenchequebedrijf sinds november 2009). Wij hebben dit wel nooit aan onze huisbaas laten weten (stom van ons)en in het contract staat in, dat dit niet mag. Maar wij gingen er vanuit omdat ons bedrijf hier niet maar op verplaatsing, dat wij dit niet moesten. Want poetsen die je bij de klanten. Nu wil hij alle bewijzen die wij zogezegd zouden ingegeven hebben in de belastingen zien (het huurgeld), maar wij hebben van dit huurhuis nooit iets ingegeven. Kan hij dit zomaar doen en vragen? Wat moeten wij nu doen? Toen hij vroeg om het op papier te laten zetten bij de notaris, waren wij direct akkoord. Maar we vinden dat met die laatste mail van het zelfstandig beroep, dat hij daarin toch een beetje te ver gaat. Wat kunnen we hier aan doen?

Mvg
Tamara

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 01 mar 2011 14:06

U bevestigt schriftelijk aan de eigenaar/notaris dat u de huurgelden van het pand in kwestie nooit hebt ingebracht in de belastingen van de zaak. Einde verhaal.

Reclame

Terug naar “Huren”