verhuurder weigert huurwaarborg vrij te geven

Katod
Topic Starter

verhuurder weigert huurwaarborg vrij te geven

#1 , 24 feb 2011 15:34

Op 31 oktober 2010 heb ik de huur met wederzijdse toestemming beëindigd in een huurhuis.

De verhuurder weigert echter sindsdien de huurwaarborg vrij te geven. Ze zegt zelf weliswaar de hele tijd dat ze hem wèl wilt vrijgeven maar steeds vindt ze excuses om het document nog niet te ondertekenen. O.a. dat de nieuwe huurders nog geen huurwaargborg hebben gestort, dat de chauffageketel nog op onze kosten moet gereinigd worden, maar dit wordt volgens haar steeds uitgesteld door de chauffagist zelf, en zo voort en zo voort.

Hoe kan ik hier een oplossing voor vinden?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Kato

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 24 feb 2011 16:01

Aangetekend in gebreke stellen wegens niet vrijgeven van huurwaarborg, in het schrijven de verhuurder 10 dagen na kennisname geven om de vrijgave in orde te brengen. De verhuurder middels het schrijven formeel informeren dat indien de vrijgave niet rond is binnen de in het schrijven gestelde termijn u verplicht zal om op haar kosten middels een verzoekschrift art 1344bis ev ger w bij vonnis de vrijgave van de waarborg te bekomen.

Katod
Topic Starter

#3 , 22 apr 2011 09:21

Beste, ik heb ondertussen nog gebeld met de huurbazin zelf en met haar zoon en hen gezegd dat als ik binnen 2 weken niets zou horen ivm de vrijgave van de huurwaarborg ik een aangetekende brief zou schrijven. Dit heb ik dan ook gedaan. Nu haalt ze deze brief niet op en krijg ik hemzelf terug toegezonden. Wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt,
vriendelijke groeten

Reclame

SkitSoy

#4 , 22 apr 2011 09:35

op haar kosten middels een verzoekschrift art 1344bis ev ger w bij vonnis de vrijgave van de waarborg bekomen
Daarin ook o.a. meteen wijzen op het niet afhalen van uw aangetekende ingebrekestelling.

Turaki

#5 , 22 apr 2011 11:12

En brief zelf niet opendoen!

Terug naar “Huren”