teruggave huurwaarbog

Timme82
Topic Starter

teruggave huurwaarbog

#1 , 11 feb 2011 22:00

Ben net een dag of 10 uit mijn appartement. Appartement is buiten wat natuurlijke slijtage links en rechts volledig gekuist achtergelaten. Geen ingaande noch uitgaande plaatsbeschrijving opgemaakt. Ik wil nu mijn huurwaarborg die op een geblokkeerde rekening staat terugvorderen en ik heb geen zin om hier maanden op te wachten.

Heb ex huisbaas al 2 mails als reminder gestuurd maar reageert niet op. Ik probeer hem dit weekend nog eens telefonisch te bereiken, maar indien dit niets oplevert kan ik vermoedelijk best overgaan tot een aangetekend schrijven?

indien ja, heeft er iemand een modelbrief?

ik wil hier liever geen gras over laten groeien aangezien mijn HB tijdens de periode dat ik huurde al meermaals bewezen heeft zich niet aan zijn woord te houden en alles uit te stellen

alle input welkom!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 11 feb 2011 22:55

Niets nieuws onder de zon. AS sturen dat u uw huurwaarborg binnen de 10 dagen op uw rekening wenst overgeschreven te zien. U meld er bij dat u de woning in dezelfde staat hebt opgeleverd als deze waarin zij zich bevond bij aanvang van de huur, tenzij uw huisbaas het tegenovergestelde kan bewijzen aan de hand van een PB bij intrede. U meld hem tevens dat u zonder verwijl de zaak bij de vrederechter aanhangig zal maken en intrest zal vorderen indien het bedrag van de waarborg niet binnen die 10 d. op u rekening staat.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 feb 2011 23:05

En dat is dan buiten de intrest op de borg eveneens de wettelijke intrest vanaf de ingebrekestelling+. Ik dacht voor dit jaar 3,75

Reclame

Vandebos

#4 , 11 feb 2011 23:06

10 dagen is niet excessief. Ik zou indien u na drie weken nog geen antwoord hebt gekregen de verhuurder een aangetekend schrijven zenden in de zin van:
stad, datum.

Naam adres verhuurder

Naam adres telnummer emailadres ex-huurder

Geachte,

Op 11/22/3333 heb ik het pand gelegen te heilige miseriestraat 99, 9999 Hel, door u aan mij verhuurd voor de periode van 77/99/1010 tot bovenvermelde datum, bewoond. Ondertussen zijn er meer dan drie weken verstreken waarbij ik u op verscheidene manieren heb trachten te bereiken voor de vrijgave van de huurwaarborg, dewelke op een geblokkeerde rekening werd vastgelegd bij: Banco del Vaticano rkn: 666-666666666-66. (hier een lijstje met de diverse data en wijzes van poning tot contact) Telkensmale maakt u zich onbeschikbaar. Er rest mij aldus geen andere mogelijkheid dan u aangetekend te sommeren mij te contacteren en samen de integrale vrijgave van de waarborg te regelen binnen de 14 kalenderdagen na kennisname van dit schrijven of de eerste aanbieding ervan zoals bij wet is vastgelegd. Bij gebrek aan het respecteren van deze termijn geldt dit schrijven als enige en definitieve ingebrekestelling en zal ik verplicht zijn om op uw kosten middels een verzoekschrift art 1344bis/ev Ger.W. een geding aan te spannen ten einde de vrijgave bij vonnis te bekomen.

Enkel voor de goede orde wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post verzonden.

Met vriendelijke groeten

Mephistopholes.
Te kort op de bal spelen is nooit goed gelet op het feit dat u ten alle tijde dient te vermijden dat de verhuurder zou kunnen aanvoeren dat u hem onvoldoende tijd heeft gegeven. 5 weken Is ruim voldoende om een dergelijk argument te ontkrachten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 feb 2011 23:11

Je kan het al wel in de AS zetten maar idd voor 10 dagen zal vrederechter het niet toekennen vermoed ik. Maar dan staat het er al in.

Vandebos

#6 , 11 feb 2011 23:25

uhuh nog een tiental dagen geduld en dan in de pen kruipen.

JohnD

#7 , 12 feb 2011 22:33

Ja, de dief heeft ook zijn rechten nietwaar en mag niet gebruskeert worden natuurlijk. En hij kan natuurlijk op verlof zijn.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”