10 dagen is niet excessief. Ik zou indien u na drie weken nog geen antwoord hebt gekregen de verhuurder een aangetekend schrijven zenden in de zin van:
stad, datum.
Naam adres verhuurder
Naam adres telnummer emailadres ex-huurder
Geachte,
Op 11/22/3333 heb ik het pand gelegen te heilige miseriestraat 99, 9999 Hel, door u aan mij verhuurd voor de periode van 77/99/1010 tot bovenvermelde datum, bewoond. Ondertussen zijn er meer dan drie weken verstreken waarbij ik u op verscheidene manieren heb trachten te bereiken voor de vrijgave van de huurwaarborg, dewelke op een geblokkeerde rekening werd vastgelegd bij: Banco del Vaticano rkn: 666-666666666-66. (hier een lijstje met de diverse data en wijzes van poning tot contact) Telkensmale maakt u zich onbeschikbaar. Er rest mij aldus geen andere mogelijkheid dan u aangetekend te sommeren mij te contacteren en samen de integrale vrijgave van de waarborg te regelen binnen de 14 kalenderdagen na kennisname van dit schrijven of de eerste aanbieding ervan zoals bij wet is vastgelegd. Bij gebrek aan het respecteren van deze termijn geldt dit schrijven als enige en definitieve ingebrekestelling en zal ik verplicht zijn om op uw kosten middels een verzoekschrift art 1344bis/ev Ger.W. een geding aan te spannen ten einde de vrijgave bij vonnis te bekomen.
Enkel voor de goede orde wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post verzonden.
Met vriendelijke groeten
Mephistopholes.
Te kort op de bal spelen is nooit goed gelet op het feit dat u ten alle tijde dient te vermijden dat de verhuurder zou kunnen aanvoeren dat u hem onvoldoende tijd heeft gegeven. 5 weken Is ruim voldoende om een dergelijk argument te ontkrachten.