vraagje ivm huurcontract en vorige huurders

bobke
Topic Starter

Re: vraagje ivm huurcontract en vorige huurders

#16 , 02 feb 2011 15:48

update2:
Vandaag heeft de huurbaas terug geprobeerd de dames te bereiken doch niets tekort.
Hij zegt dat hem zomaar niet het appartement mag laten openmaken.
Gisterennacht toen ik naar huis reed na mijn werk brande er licht in t appartement.
Beide dames hebben hun gsm constant uit (of 2 nieuwe nrs genomen)
Ik ben het beu, ik wil mijn appartement...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bobke
Topic Starter

#17 , 02 feb 2011 16:43

ik heb net telefoon van de dames gekregen, ik krijg de sleutels pas als ik betaal.
Wat nu? Wil er dit weekend zeker in.

roharro
Juridisch actief: Ja

#18 , 02 feb 2011 16:47

Normaal dat u betaalt, maar wel aan de huisbaas. Die dames hebben niks te eisen....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

bobke
Topic Starter

#19 , 02 feb 2011 16:53

maar ik moet toch niet betalen voor de maand januari omdat zij langer in t apparement dan afgesproken was zijn gebleven?
februari betaal ik aan de huurbaas

Vandebos

#20 , 02 feb 2011 17:03

Dames aangetekend in gebreke stellen en onmiddellijk middels een verzoekschrift art. 1344bis/ev Ger. W. bij de vrederechter laten veroordelen tot:

- het betalen van een bezettingsvergoeding per dag dat ze het pand bezetten.
- Het betalen van de onkosten die hun weigeren het pand te verlaten aan u de nieuwe huurder kost in de vorm van opslag, alternatief onderdak, extra verplaatsingskosten woon-werk verkeer etc, etc.
- De bezetters te mogen uitzetten op hun kosten binnen de 24 uur na het betekenen van het vonnis.
- De bezetters te veroordelen tot alle gerechtskosten inclusief het rolrecht en kostprijs bewijs van woonst.
- Indien jullie een advocaat in de arm nemen een RPV.

Met jullie bedoel dat u best samen met de eigenaar deze stap zet.

Kostprijs zonder advocaat: rolrecht à rato van €35 en eventueel kostprijs bewijs van woonst bezetters (gratis in een aantal gemeenten) € 3-6. Beiden mogelijk te recupereren van de bezetters middels het geding.

In het AS aan de bezetters houdt u het direct en correct:
stad, datum.
naam en adres bezetter

naam en adres eigenaar en wettige huurder

Geachte,

Door middel van dit schrijven stellen wij u officieel en definitief in gebreke wegens het onrechtmatig bezetten van het pand gelegen te xxxx, 9999 Hemel en het aldus onwettig verhinderen van Y, de nieuwe huurder, het pand te betrekken. Teneinde de rechten van de rechtmatige huurder, Y, en eigenaar van het pand, X, te garanderen en de reeds gedane kosten te recupereren zal u eerstdaags middels het gerecht een dagvaarding tot verschijnen voor het vredegerecht bezorgd worden.

Enkel voor de goede orde en om te verzekeren dat u dit schrijven heeft ontvangen wordt dit u verzonden per gewone post, per aangetekend schrijven, wordt het gedeponeerd in de postbus van het pand dat u onrechtmatig bezet en wordt het onder de voordeur geschoven van het pand dat u onrechtmatig bezet.

Met vriendelijke groeten,

X, eigenaar Y, wettig huurder.
Zever zal rap gedaan zijn. Verder gewoon niet toegeven, even op de tanden bijten.

In onderschrift vindt u een voorbeeld van verzoekschrift terug dat makkelijk aan te passen valt aan uw behoeften.

bobke
Topic Starter

#21 , 02 feb 2011 21:30

huurbaas belde net, ik krijg de sleutels morgen.
Ik ga hun voorlopig niet op kosten jagen (mochten zij hun eisen willen doorzetten dan doe ik het wel), eind goed al goed.
klinkt soft maar ik ben nu eenmaal zo.

Vandebos

#22 , 02 feb 2011 21:33

Zolang er maar een oplossing is zijn alle middelen goed. Mag ik u wel aanraden het cilinderslot te vervangen? (Kwestie van de dames buiten te houden...)

bobke
Topic Starter

#23 , 03 feb 2011 16:15

voila, ik heb de sleutels case closed zou ik zeggen
dit weekend wel slot veranderen

Terug naar “Huren”