Opzeg huur gedaan verhuurder vraagt om vroeger te vertrekken

Saskiad
Topic Starter

Opzeg huur gedaan verhuurder vraagt om vroeger te vertrekken

#1 , 27 jan 2011 15:59

De verhuurder heeft vandaag mijn opzeg ontvangen ivm opzeg van de huurwoning. Enkele maanden geleden is zijn schoonbroer zijn woning afgebrand en is mij komen vragen of ik vroeger kan vertrekken zodat zijn schoonbroer er zou kunnen wonen. Ik heb gezegd dat ik het ging bekijken. Als ik dat doe kan ik dan een deel van de huurwaarborg terug vragen, ik zeg vroegtijdig op, of is het beter van dat niet te doen? Dank u.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 jan 2011 16:36

Welk type van huurcontract had u? bepaalde duur of 9 jarig? ingangsdatum?

U kan altijd met de verhuurder in onderlinge overeenstemming een akkoord sluiten over het vroeger verlaten van het pand. Zorg er dan wel in godsnaam voor dat deze voorwaarden op papier worden gezet, gedateerd zijn, ondertekend door huurder(s) en verhuurder(s) en dat iedereen een afschrift heeft van de gemaakte afspraken.

Saskiad
Topic Starter

#3 , 27 jan 2011 16:46

Huurcontract van 9 jaar en is ingegaan op 1 mei 2010. Bedankt voor de tip, maar was zeker en vast van plan om alle voorwaarden op papier te laten zetten.

Reclame

Vandebos

#4 , 27 jan 2011 17:04

Dan kan je met hem onderhandelen over de wederverhuringsvergoeding die je schuldig bent. Opgepast, je bent deze enkel schuldig als het huurcontract werd geregistreerd.

Saskiad
Topic Starter

#5 , 27 jan 2011 17:10

Het contract staat geregistreerd, heb ik al nagevraagd. Bedankt, ga dat zeker proberen dan...

Terug naar “Huren”