(niet-)registratie huurcontract

Fiekes
Topic Starter
Berichten: 95

(niet-)registratie huurcontract

#1 , 14 jan 2011 10:14

Ik verhuur vanaf 1-12-2010 een appartement.
De plaatsbeschrijving kwam 18-12-2010 toe bij mij voor nazicht en goedkeuring, echter stonden er nog 20 fouten in welke ik aanduidde en per wederkerende vroeg aan te passen, Gisteren kreeg ik de bijlage.

Ik veronderstel dat zonder de plaatsbeschrijving een contract niet geregistreerd kan worden.
Ondertussen betaalt de huurder niet en de nodige stappen zijn genomen ...

Echter wat is de impact van het nog niet-geregistreerd zijn van het contract op de stappen die ik onderneem ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 14 jan 2011 10:25

U mag het huurcontract registeren zonder de plaatsbeschrijving. Deze kan later als bijlage geregistreerd worden.

Indien de huurder niet betaald dient u hem aangetekend eenmalig aan te manen te betalen binnen de 14 dagen na kennisname van uw schrijven. Bij gebrek aan respons zal u hem voor het vredegerecht dienen te dagen.

In de link in onderschrift vindt u de woninghuurwet eenvoudig uitgelegd terug.

vtec
Berichten: 170

#3 , 18 jan 2011 16:10

U mag het huurcontract registeren zonder de plaatsbeschrijving. Deze kan later als bijlage geregistreerd worden.
Ik heb een vraag in het verlengde daarvan : van een woning die ik verhuur is het contract geregistreerd door het immo-kantoor waarmee ik werk. Ik heb hiervan al bericht ontvangen.

Echter de plaatsbeschrijving heb ik zelf opgemaakt met de huurder en vastgelegd in een 'Plaatsbeschrijving bij aankomst als annex bij huurcontract opgemaakt op ABC te XYZ).
Dit document is in 2 exemplaren opgemaakt en ondertekend en refereert naar een CD-rom (2 exemplaren van gebrand, dit is vermeld in het document) met een uitgebreide fotoreeks die ik samen met de huurder heb gemaakt van het pand.

Moet ik nu het document laten registreren (1 pag) of het document + de CD-rom? Dit zou wel betekenen dat ik dan een derde exemplaar moet branden want ik wel zelf ook graag een copy behouden.

Reclame

Terug naar “Huren”