bezichtiging woonst

Timme82
Topic Starter

bezichtiging woonst

#1 , 05 jan 2011 18:27

Ik zit in de volgende situatie:

opzeg van 9jarig huurcontract dat niet geregistreerd is -> opzeg gedaan zonder opzegperiode, opzeg valt op 31/01
ben ik nu verplicht om in dit stelsel potentiële nieuwe huurders het appartement te laten bezichtigen?
Of kan ik dit weigeren vermits er eigenlijk geen opzegperiode is, enkel een opzeg?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 jan 2011 18:54

Je moet in overeenkomst met de eigenaar afspraken hierover maken.

Vandebos

#3 , 05 jan 2011 21:39

ja, u dient kandidaat huurders het pand te laten bezichtigen volgens de afspraken die in het contract werden vastgelegd.

U bevindt zich wel in een opzegperiode. Wat de huurwetgeving stelt is dat aangezien het contract niet werd geregistreerd u zich niet dient te houden aan de wettelijk vastgelegde opzeggingstermijn voorzien in art 3§5, u mag deze zelf kiezen naargelang wat voor u het beste uitkomt. Maar de termijn die u kiest, hier een maand is wel degelijk een opzegperiode tijdens dewelke u de andere regels van het contract dient te respecteren. Art 3§6 geeft u als huurder enkel een vrijstelling voor de termijn en de eventueel verschuldigde wederverhuringsvergoeding, het veroorzaakt geen ongeldigheid betreffende de andere contractueel overeengekomen bedingen.

Reclame

Terug naar “Huren”