verhuurder vraagt kopie huurcontract

Timme82
Topic Starter

verhuurder vraagt kopie huurcontract

#1 , 18 dec 2010 11:13

korte vraag: mijn huisbaas vraagt een kopie van het huurcontract, dat hij zelf nooit heeft gehad omdat de vorige eigenaar hem dat nooit heeft meegegeven.

Ben ik ergens verplicht hem dat te geven of is dat zijn probleem?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 dec 2010 11:19

Tenzij u in extremis wenst dat de vrederechter u schriftelijk vriendelijk verzoekt de eigenaar een afschrift te verstrekken zou ik hier geen problemen rond maken. Nadat je natuurlijk hebt geverifieerd of het contract werd geregistreerd of niet. Indien dit niet werd geregistreerd, het snel zelf doen voor je een kopie afgeeft.

Timme82
Topic Starter

#3 , 18 dec 2010 11:31

ben er redelijk zeker van dat het niet werd geregistreerd, vandaar mijn terughoudendheid daaromtrent.

wat is het voordeel als ik het zelf zou registreren, in plaats van dat de huisbaas dit doet?

Reclame

artemis

#4 , 18 dec 2010 12:49

wat is het voordeel als ik het zelf zou registreren, in plaats van dat de huisbaas dit doet?
Het resultaat komt op hetzelfde neer. Als je nieuwe huisbaas je zou willen opzeggen dan heeft hij er alle belang bij dat het niet geregistreerd is, de kans is dus heel groot dat hij het niet zal laten registreren.
Vandaar dat je het nu beter zelf kan doen.

Vandebos

#5 , 18 dec 2010 13:06

Bij registratie dient de nieuwe eigenaar nauwkeurig de vastgelegde opzegperiodes te respecteren. Bij niet registratie niet. Opgepast voor de huurder heeft registratie enkel nog zin als deze gebeurt voor het ontvangen van de opzeg.

Terug naar “Huren”