Huurbaas wil woning verkopen, rechten huurder?

ramsess
Topic Starter

Huurbaas wil woning verkopen, rechten huurder?

#1 , 17 dec 2010 13:23

Beste, ik woon in een huurhuis en nu gaat de verhuurder het huis te koop aanbieden. Hoe lang kunnen we nog in dit huis blijven wonen als het verkocht wordt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 dec 2010 13:29

U kijkt maandag in het lokale registratiekantoor na of uw contract werd geregistreerd of niet. Indien niet laat u dit zelf registreren. Dat biedt u de garantie dat een opzeg door de nieuwe eigenaar voor eigen bewoning niet op drie maanden gegeven kan worden maar dat hij zes maanden zal dienen te geven.

Voor al de rest veel te weinig informatie. Gaat het over een negenjarig contract of een contract van bepaalde duur? Wanneer is dit contract ingegaan?

In de link in onderschrift vindt u een document terug dat u helpt uw lokale registratoiekantoor te vinden. Te complex? PB me uw adres en ik zoek het even op.

bosprocureur

#3 , 17 dec 2010 13:48

U kijkt maandag in het lokale registratiekantoor na of uw contract werd geregistreerd of niet. Indien niet laat u dit zelf registreren. Dat biedt u de garantie dat een opzeg door de nieuwe eigenaar voor eigen bewoning niet op drie maanden gegeven kan worden maar dat hij zes maanden zal dienen te geven.

Voor al de rest veel te weinig informatie. Gaat het over een negenjarig contract of een contract van bepaalde duur? Wanneer is dit contract ingegaan?.
Of het nu geregistreerd is of niet, een contract van bepaalde duur moet ook door de nieuwe eigenaar gerespecteerd worden, dacht ik.

Reclame

JohnD

#4 , 17 dec 2010 14:13

En als het niet geregistreerd moest zijn en de TS binnen de 3 maanden niet op straat zou willen worden gezet in volle winter, dit niet aan de grote klok hangen. Laten we hier even niet vergeten dat er in de winter zeer weinig woningen te huur worden gezet, omdat niemand graag in de winter verhuisd
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

ramsess
Topic Starter

#5 , 17 dec 2010 15:29

Het is een contract van 9 jaar en we zitten er van 2008 in. Hoe zit het dan met de huurwaarborg?

Vandebos

#6 , 17 dec 2010 18:55

Huurwaarborg verhuisd met de rest van eigenaar mee. Kijk na of het contract werd geregistreerd. De nieuwe eigenaar dient dan een opzeg van zes maand te geven.

Terug naar “Huren”