ondertekenen van een huurcontract

paverli
Topic Starter

ondertekenen van een huurcontract

#1 , 25 nov 2010 12:58

Geachte,
sinds jaren verhuren we een woning als getrouwd koppel.
Sinds enkele jaren zijn we gescheiden maar is de vereffening/verdeling nog niet plaatsgevonden
Sinds de echtscheiding liep de huur door.
De rechter besliste dat de helft van de huur voor elk der partners was.
Nu is de huurder vertrokken, en liet een uitgewoonde woning na.
Ik heb nu deze woning met maanden werken terug in orde gebracht. Daar waar mijn ex eiste dat er bepaalde aanpassingen gebeurden heb ik die doorgevoerd of laten doorvoeren, en heb alles alleen betaald.

Nu wil iemand de gerenoveerde woning huren (wat ook de bedoeling is en was). Ik heb met de huurder toegezegd, maar mijn ex weigert het huurcontract te ondertekenen.

vraag 1 , kan dit zomaar?
vraag 2 , wat zijn nu de gevolgen voor mij en de geplande huurder?
vraag 3 , wat onderneem ik nu best om dit verstandig op te lossen. (Ex wil niet meer praten en reageert niet meer om mijn vraag tot ondertekening. (Ik hoop dat er mogelijkheden zijn zonder advocaatinschakeling, want dan vrees ik dat het goedkoper is de woning niet meer te verhuren)

dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 04 dec 2010 08:46

uitgewoonde woning ....
Leuke term. Moet ik onthouden. Is echter eerder VDB materie, waar u snel een antwoord mag van verwachten. Sorry.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

float
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 dec 2010 09:40

1. Neen, tenzij er gegronde redenen zijn.
2. Er kan geen geldige overeenkomst plaats want je echtgenote heeft duidelijk kenbaar gemaakt dat ze niet wil tekenen.
3. Mijn inziens is dit rechtsmisbruik en zal je via een rechtbank moeten gaan om dit te laten vaststellen... m.a.w. laten 'dwingen' van je echtgenoot om te tekenen.

Reclame

Terug naar “Huren”