Huurcontract bepaalde duur opzeggen

keke
Topic Starter

Huurcontract bepaalde duur opzeggen

#1 , 03 dec 2010 08:36

In juni heb ik de huisbazin op de hoogte gebracht van loodgieterijproblemen, ze wimpelde me af met telkens een smoes (komend bouwverlof, geen loodgieter vinden die dit wil komen maken).
In oktober: serieuse lek in de keuken, vorig jaar hetzelfde probleem, zijn dit provisoir komen maken, de persoon die dit is komen maken zei me dat de lek terug zou komen als deze niet degelijk gemaakt zou worden. Hij heeft dit ook doorgegeven aan de huisbazin.
In de slaapkamer kan ik niets zwaar in het stopcontact aansluiten anders springt de zekering, dit is mij al maanden geleden beloofd om dit op te lossen.
Alsook beloofd: parlefoon en licht in de gang.

Mijn contract is ook voor interpretatie vatbaar: zo staat er schrap wat niet past, terwijl niets is weggeschrapt vb. opzegtermijn: na elke drie jaar/maand. Dus ik kan dit eigenlijk interpreteren als na elke drie maanden????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 dec 2010 11:52

Gelet op de onduidelijkheden in het contract lijkt het me het meest eenvoudige als u de eigenares een aangetekend schrijven stuurt waarin u haar in gebreke stelt wegens het niet onderhouden van het pand zoals art 1719 BW stelt:
Art. 1719. De verhuurder is, uit de aard van het contract, en zonder dat daartoe enig bijzonder beding nodig is, verplicht :
1° Het verhuurde goed aan de huurder te leveren;
2° Dat goed in zodanige staat te onderhouden dat het kan dienen tot het gebruik waartoe het verhuurd is;
3° De huurder het rustig genot daarvan te doen hebben zolang de duur duurt.
U plaatst in de brief een lijst van de werken die dienen te gebeuren, die beloofd zijn en die nooit of gebrekkig/tijdelijk werden uitgevoerd. U vermeld vriendelijk dat na talloze maanden wachten op het invullen van loze telefonische beloften u geen andere mogelijkheid rest dan deze formele ingebrekestelling.

U eist dat ze u binnen de 3 weken na kennisname van het schrijven voor elk van de gemelde gebreken op zijn minst een datum bezorgt waarop ieder van deze gebreken voor het einde maand januari definitief en correct gerepareerd zal worden. U verwittigt haar dat niet respecteren van deze termijnen u onherroepelijk zal verplichten om op haar kosten een geding aan te spannen bij het lokale vredegerecht om tegen dwangsom deze reparaties gedaan te krijgen alsook het inschakelen van de Woningdienst om het pand om zijn bewoonbaarheid te laten controleren.

U sluit af met: Enkel voor de goede orde wordt deze brief u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd.

keke
Topic Starter

#3 , 03 dec 2010 17:52

Kan ik omwille van de onduidelijkheden het huurcontract verbreken zonder opzegtermijn en -vergoeding?
Ik wil echt zo snel mogelijk weg uit dit appartement!

Ik citeer (tussen de puntjes is met de hand ingevuld):
HUURTERMIJN (schrappen wat niet past)
Ofwel: de huur wordt afgesloten voor een duur van ...3 jaar... (ten hoogste 3 jaar na het ondertekenen van deze overeenkomst), en aanvang nemend op ...1 oktober '09... om te eindigen op ... 1 oktober '12...
Huurder en verhuurder zullen onderhavige overeenkomst op het einde van iedere periode van ...3...jaar/ maand ...3...
De overeenkomst wordt in ieder geval beeindigd indien zij minstens 1 maand voor het verstrijken van een periode van 3 jaar vanaf het afsluiten van de overeenkomst wordt opgezegd,
-ofwel- de huur wordt afgesloten voor een duur van 9 jaar, aanvang nemend op ..... om te eindigen op.....
Beide partijen kunnen een einde aan de huurovereenkomst stellen onder de voorwaarden voorzien door de wet.

Reclame

Terug naar “Huren”